Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är på jakt efter ett lättviktarprogram (snabbt och stabilt) som egentligen bara ska hysa ett antal wavfiler som jag sedan ska kunna trigga från en MIDI drum pad när jag och bandet spelar live. Jag mixar och mastrar i FL Studio men tycker det verkar vanskligt att köra upp enskilda ljud med alla plugins och så jag har där. Jag är rädd för att det ska lagga etc. Jag behöver inga loopfunktioner eller något liknande.

Det finns jättemycket info på forumet kring de stora DAW-programmen men finns det någon freeware där ute som bara har detta syfte. Kanske någon VST-plugin. Hit me! 😑

Annons
Postat

Inget freeware men Ableton Live är ju optimalt för att trigga ljud och loopar via midikontroller.

Postat
Inget freeware men Ableton Live är ju optimalt för att trigga ljud och loopar via midikontroller.

OK. Jag har hört talas om det. Har också hört att det ska vara riktigt stabilt? Eftersom jag inte behöver många funktioner live vill jag ha det så lätt som möjligt.

Tack för hjälpen. Ska kolla upp detta lite närmre!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.