Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag har ett par Alesis M1Active 320 usb monitorer. Dessa hade jag tänkt koppla direkt till datorn via usb, vilket det står att det ska fungera. Jag kopplar in usb-kabeln i monitorerna och sedan i datorn. Ingenting händer och om jag ska gå in och ändra i ljuduppspelningsinställningarna så finns dem inte listan. Jag har Windows 7 om det spelar någon roll, det kan väl inte vara för nytt för monitorerna..? :rolleyes:

Vet någon vad man kan göra för att lösa problemet?

/bollen

Annons
Postat
Tja!

Jag har ett par Alesis M1Active 320 usb monitorer. Dessa hade jag tänkt koppla direkt till datorn via usb, vilket det står att det ska fungera. Jag kopplar in usb-kabeln i monitorerna och sedan i datorn. Ingenting händer och om jag ska gå in och ändra i ljuduppspelningsinställningarna så finns dem inte listan. Jag har Windows 7 om det spelar någon roll, det kan väl inte vara för nytt för monitorerna..? :rolleyes:

/bollen

Om du vill använda ett ljudkort samtidigt som monitorerna (vilket är ganska troligt …) så måste du ansluta monitorerna som vanligt (analogt) till ljudkortet. Det går inte att använda två olika ljudkort samtidigt (PC) och det är p g a detta som USB-högtalare, USB-mickar och annat inte rekommenderas generellt för musikskapande.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=72325

Postat (redigerat)

vilka alternativ kommer upp i ljuduppspelningsinställningarna?

vet du vad drivrutinen heter som ska användas? står troligen i manualen!

ska du använda dem till musikproduktion då ska du använda asio-drivrutiner och de måste du installera själv och välja direkt i ditt program

om du inte fått asio-drivrutiner så ladda ner asio4all och installera

edit: har du skruvat upp volymen på monitorerna?

Redigerat av spass
Postat
vilka alternativ kommer upp i ljuduppspelningsinställningarna?

vet du vad drivrutinen heter som ska användas? står troligen i manualen!

ska du använda dem till musikproduktion då ska du använda asio-drivrutiner och de måste du installera själv och välja direkt i ditt program

om du inte fått asio-drivrutiner så ladda ner asio4all och installera

edit: har du skruvat upp volymen på monitorerna?

Volymen är uppskruvad, hehe :rolleyes:

De uppspelningsenheter jag får upp är: högtalare, hörlurar och digitalt ljud (S/PDIF).

De fungerar perfekt när jag kopplar in dem i mitt externa ljudkort (Digidesign Mbox mini), och då använder jag dem till inspelning osv. Men tänkte att jag skulle kunna använda dem till vanlig ljuduppspelning också direkt från datorn, typ när jag vill använda spotify och såna saker 😛 Tyvärr verkar inte dem vilja det..

Postat
De uppspelningsenheter jag får upp är: högtalare, hörlurar och digitalt ljud (S/PDIF).

låter som du kollar på fel ställe

kan inte win7 men det borde vara egenskaper för ljud i kontrollpanelen och sen ljudenheter

och där ska du välja något som ser ut som en drivrutin för dina monitorer från en lista

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.