Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag anvÀnder Cubase SX (och ja, jag vet att jag borde uppgradera, men min musikdator har ingen vidare prestanda dÀrför fÄr det vara...)

Jag har just köpt ett nytt externt ljudkort (Alesis io 2) och installerat den medföljande CDn. Jag kan lyssna pÄ mp3or i Quick time player. Men inte wav-filer i WMA och inte spela in/lyssna pÄ filer i Cubase.

Mitt gamla ljudkort (EMU) har en intern del (inopererad i datorn) och en extern del.

NÀr jag nu vill spela in i Cubase sÄ hÀnder inget. Jag antar att jag mÄste byta instÀllningar (under devices!?) men vet inte hur man gör. =/ (KÀnner mig som vÀrsta amatören...)

Ytterst tacksam för svar!

/S

Annons
Postat
Hej. Jag anvÀnder Cubase SX (och ja, jag vet att jag borde uppgradera, men min musikdator har ingen vidare prestanda dÀrför fÄr det vara...)

Jag har just köpt ett nytt externt ljudkort (Alesis io 2) och installerat den medföljande CDn. Jag kan lyssna pÄ mp3or i Quick time player. Men inte wav-filer i WMA och inte spela in/lyssna pÄ filer i Cubase.

Mitt gamla ljudkort (EMU) har en intern del (inopererad i datorn) och en extern del.

NÀr jag nu vill spela in i Cubase sÄ hÀnder inget. Jag antar att jag mÄste byta instÀllningar (under devices!?) men vet inte hur man gör. =/ (KÀnner mig som vÀrsta amatören...)

Ytterst tacksam för svar!

/S

Tja.

IfrÄn Devices menyn -> Device setup, klicka i ditt nya ljudkort enligt bild: post-15817-1273697607_thumb.jpg

Se Àven till att du har rÀtt instÀllt i kontrollpanelen under ljud: post-15817-1273697614.jpg & post-15817-1273697677.jpg

Hoppas detta hjĂ€lpte dig pĂ„ traven lite 😄

/#6

Postat

hmm. tack för hjÀlpen, men det funkar desvÀrre fortfarande inte. =/

Det ser inte riktigt ut som pÄ dina bilder... Jag har Windows Xp och Cubase SX. Finns bl.a inget som heter "VST Audio system" under devices hos mig. Det finns:

*All midi inputs

*default midi ports

*Directmusik

*time display

*VST Inputs

*VST Multitrack

*VST Outputs

*VST System Link

*Video player

*windows MIDI

Tacksam för mer hjÀlp! KÀnns sÄ trÄkigt att det inte funkar nÀr man lagt ner sina sista surt förvÀrvade pengar pÄ ett ljudkort... =/

Postat

HallÄ! Fick det just att funka! =) Tack som fan för hjÀlpen! Men Windows media player funkar fortfarande inte. skumt. Men det kan jag leva utan...

Postat
HallÄ! Fick det just att funka! =) Tack som fan för hjÀlpen! Men Windows media player funkar fortfarande inte. skumt. Men det kan jag leva utan...

Du har kryssat i rutan "release driver when application is in background" dÄ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.