Jump to content
Annons

Tips: Xpansion Tank 2 Group Buy!


pekadan

Recommended Posts

IK & Esoundz.com kör en "group buy"-kampanj på SRs nya Xpansion Tank 2-bibliotek för Sampletank. Det går skitbra så här långt och snart har 1500 pers gått med. Vid 1500 deltagare slänger IK in 4 bibliotek för priset av 1. Alldeles väldigt prisvärt skulle jag vilja säga.

Med denna GB får man också en Sampletank-version (XT) som kan spela alla ljuden.

Här är länk till IKs GB-sida:

http://www.ikmultimedia.com/Main.html?xtgroupbuy/index.php

Esoundz.com (= SR) ger ännu mer för pengarna (har utlovat ett extra bonus-bibliotek):

http://www.esoundz.com/details.php?ProductID=4293

För att få veta mer rent allmänt om kampanjen, biblioteken, Sampletank, etc, läs följande tråd på KVR:

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=283729

Kom igen o joina vetja! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som IK-användare så fick jag ett mail om detta och tänkte väl köpa men har däremot ingen koll på vilka bibliotek man skall satsa på så tips på detta mottagas tacksamt. Det lilla jag lyssna på demos på deras sida var väl inget jag hoppa av stolen för men som Smör/bröd-synt-ljud kan det säkert vara användbart när det är så pass billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som IK-användare så fick jag ett mail om detta och tänkte väl köpa men har däremot ingen koll på vilka bibliotek man skall satsa på så tips på detta mottagas tacksamt. Det lilla jag lyssna på demos på deras sida var väl inget jag hoppa av stolen för men som Smör/bröd-synt-ljud kan det säkert vara användbart när det är så pass billigt.

Jag har inte laddat ner nåt lib själv ännu. Jag har gått med, men inte hunnit bestämma mig. Jag har en del av ljuden från förut och tycker de är väldigt schyssta. Skulle väl kunna rekommendera Vintage t.ex. om man gillar trons och gamla orglar. SR brukar vara duktiga på trumljud, så de multisamplade trum-libbarna är säkert bra. Jag gillar udda instrument och kommer nog välja World Instruments om inte den överlappar de ljud jag redan har. Loop-libbar är inget för mig så de vet jag inget om. Jag skulle tipsa om att du ställer samma fråga i KVR-tråden. Det finns många IK-heads på KVR som säkert kan komma med tips.

En grej angående Sampletank bara. Den nämns ofta som en smör-bröd-rompler, men det tycker jag är lite fel. Visst, många utav de medföljande ljuden har sån karaktär, men jag skulle hellre kalla dem grundljud eller kanske t.o.m. oscillatorer. Det coolaste med ST är hur enkelt det är att modda ljuden med synth-enheten och alla schyssta inbyggda effekter. Även det tråkigaste grundljudet kan få fantastiskt liv och karaktär med några enkla handgrepp i ST. Med många andra VST-instrument måste man applicera externa effekter för att göra samma sak. Stretch-funktionen i ST är också suveränt användbar tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...