Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag ska spela in elgitarr som jag har pluggat in i mitt mixerbord och använder klick så kan man höra att klicken har läckt in på inspelningsspåret! Mycket irriterande... Särskildt när en låt ska börja med en ensam gitarr i låten... :-)

Kan man göra någonting åt detta? Är det nåt i mina inställningar någonstans?

Jag spelar in i Cubase studio 4 och andvänder M-Audio studiophile 2496 som ljudkort.

Tack på förhand!

Annons
Postat
När jag ska spela in elgitarr som jag har pluggat in i mitt mixerbord och använder klick så kan man höra att klicken har läckt in på inspelningsspåret! Mycket irriterande... Särskildt när en låt ska börja med en ensam gitarr i låten... :-)

Kan man göra någonting åt detta? Är det nåt i mina inställningar någonstans?

Jag spelar in i Cubase studio 4 och andvänder M-Audio studiophile 2496 som ljudkort.

Tack på förhand!

Plugga in lurar. ☺️

Postat
Menar du att du får läck in i gitarrmickarna, eller ditt DAW spelar in "what you hear"?

När jag linar min gitarr i mixerbordet och använder klicken i cubase och spelar in utan lurar. För det ska väl inte behövas när man linar. Då har klicken läckt in på inspelningsspåret.

Postat
När jag linar min gitarr i mixerbordet och använder klicken i cubase och spelar in utan lurar. För det ska väl inte behövas när man linar. Då har klicken läckt in på inspelningsspåret.

Men då föreslår jag att du använder lurar när du spelar in så slipper du läcket.

Postat
Men då föreslår jag att du använder lurar när du spelar in så slipper du läcket.

Ok. Tack, tack. Men hur kan det komma sig att det läcker tro?

Postat
Ok. Tack, tack. Men hur kan det komma sig att det läcker tro?

Jag antar att du kör distad gitarr, vilket märks mycket tydligare.

Dina gitarrmickar plockar upp ljudet från din lyssning helt enkelt.

Postat
Jag antar att du kör distad gitarr, vilket märks mycket tydligare.

Dina gitarrmickar plockar upp ljudet från din lyssning helt enkelt.

Tusen tack. Då slipper jag bekymra mig för detta mer. :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.