totte921 Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Hej, jag undrar om man kan fixa så att cubase fortsätter spela in/spelar upp trots att man byter fönster i windows? I alla fall när jag spelar upp en låt i cubase, så pausas den direkt efter jag har klickat på ett annat fönster. tack på förhand!
toniced Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 (redigerat) Hej, jag undrar om man kan fixa så att cubase fortsätter spela in/spelar upp trots att man byter fönster i windows? I alla fall när jag spelar upp en låt i cubase, så pausas den direkt efter jag har klickat på ett annat fönster. tack på förhand! Hej! Finns en inställning i menyerna. Tyvärr vart det länge sedan jag använd cubase så jag vet inte exakt vart. men det är av en kryssruta och heter något som "play in background" eller något liknande. titta under options? Redigerat 18 mars 2010 av toniced
Plankis Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Devices -> Device setup -> Bocka av Release driver when app is in background.
totte921 Postat 19 mars 2010 Trådstartare Postat 19 mars 2010 Devices -> Device setup -> Bocka av Release driver when app is in background. tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.