Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har just införskaffat ett MOTU Ultralite mk3 hybrid, och har kopplat det via USB till PC:n. Det står i manualen att om man ska köra Firewire så är det 6-pin som gäller. Dessvärre har jag endast 4-pins kontakt i datorn(bärbar). Går det att köra på 4-pins kontakten samt AC-adaptern som medföljer trots att det i manualen står att man endast ska använda en 6-pin? Kan det på något sätt skada ljudkortet med en 4-pin?

Vore mycket tacksam för svar :rolleyes:

MVH Carl

Annons
Postat

MOTUs manualer är en aning svårtydda men skada, nej. Med 6 pinnar (oftast Mac burkar) behövs inte AC adaptern utan strömförsörjningen sker via FW-porten. Med 4 pinnar behövs den.

K

• 1 månad senare...
Postat
Har just införskaffat ett MOTU Ultralite mk3 hybrid, och har kopplat det via USB till PC:n. Det står i manualen att om man ska köra Firewire så är det 6-pin som gäller. Dessvärre har jag endast 4-pins kontakt i datorn(bärbar). Går det att köra på 4-pins kontakten samt AC-adaptern som medföljer trots att det i manualen står att man endast ska använda en 6-pin? Kan det på något sätt skada ljudkortet med en 4-pin?

Vore mycket tacksam för svar 😄

MVH Carl

Jag kör också så, verkar funka kanon. Trist att man inte har 6-pins, men man kan ju inte få allt tyvärr.

Postat
Jag kör också så, verkar funka kanon. Trist att man inte har 6-pins, men man kan ju inte få allt tyvärr.

Okej. Jag har inte fått det att fungera med FW 4-pins. Datorn hittar inte ljudkortet verkar det som. Så jag har fått köra på USB, tyvärr. Vad har du för OS och dator? Tror det kan vara att jag har det hemska vista...

Hoppas att man får råd med ny dator snart 😑

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.