westlin6568 Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Hej,Jag är operasångare och vill på egen hand göra inspelningar av mig själv med pianoackompaniamang i befintlig akustisk miljö.Har luskat runt lite men det är svårt att få fram riktigt relevant info.Inspelningen skall vara av sådan kvalitet att den går att ge ut kommersiellt.Jag vill helst köpa utrustning som skall kunna användas under många år.Någon som kan beskriva teknikbiten eller ge tips om lämpliga källor.Är mycket tacksam för all hjälp!
resolve Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 För det första, för att få ett "kommersiellt" ljud, är det inte bara att köpa ett gäng grejer och sen sätta sig ner och få ett fint ljud. Det krävs en hel del tid och kunskap helt enkelt. Så om du är ute efter att direkt börja få ut proffsmixar är det faktiskt ett bättre alternativ att gå till en redan befintlig studio. Är du däremot villig att lägga ned tid och möda är det en helt annan femma! Då är det förmodligen först och främst ett lämpligt ludkortt/interface, ett DAW och en eller ett par kondensatormickar du ska söka efter. Med två mickar kan du göra stereoinspelningar vilket verkar vara en fördel med tanke på vad du sysslar med. Studio projects B1, CM3, finns många billiga men klart dugliga alternativ!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.