Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag försöker styra ljudet från Garageband till MSN för att kunna jamma/leka med idéer med en kompis i andra änden av landet.

Någon som kan tisa hur man kan få till det?

Annons
Postat

Har svårt att se hur det skulle funka. Ni skulle få fördröjningar om det ens gick, vilket jag är osäker på om det gör, men det finns programvara som är till för just det här tror jag. Får se om nån annan vet mer specifikt.

Postat
Har svårt att se hur det skulle funka. Ni skulle få fördröjningar om det ens gick, vilket jag är osäker på om det gör, men det finns programvara som är till för just det här tror jag. Får se om nån annan vet mer specifikt.

Känns ju som att om man kan få ut gitarren i högtalarna så borde man kunna routa om det så att det blir input för msn eller Skype.

Har en Firewire Solo, den kanske skulle kunna bidra på nåt sätt?

Postat

Om sätter på skype och pratar med någon. Tänk lite extra på vilken fördröjning det brukar vara, ibland kan det vara väldigt mycket beroende på vad du har för hastighet.

Kommer bli helt osynkat.

Postat
Om sätter på skype och pratar med någon. Tänk lite extra på vilken fördröjning det brukar vara, ibland kan det vara väldigt mycket beroende på vad du har för hastighet.

Kommer bli helt osynkat.

Grejen är att det inte spelar någon roll. Vi skulle kunna diskutera och lyssna olika riff och ackordföljder var för sig. Inget måste att kunna spela tillsammans, det förstår jag att det inte går.

Postat

Nej Overkill, det går inte, har försökt.

MEN: har nu hittat en lösning som funkar utmärkt och är gratis! Soundflower, som är ett program som kan skicka ljud mellan applikationer.

Verkar funka perfekt, vi kan nu sitta på Skype och spela med gitarrerna inkopplade via Garageband med effekter och allt, och sjunga och prata via USB headset! Klart coolt! 😑 Här ska göras musik på distans!

Fördröjningen på Skype gör förstås att det inte går att jamma/spela synkroniserat men som sagt, det var inte väntat och heller inte helt nödvändigt.

Jag har inte provat via MSN (Mercury Messenger i Mac'en i mitt fall) men det bör funka lika enkelt.

Postat (redigerat)

Kanon, det du kunde gjort med är att.

När du kör video (skype) så kan du klona din din skärm, så den andra personen ser din skärm på sin dator, i ett mindre fönster, där även ljud. Hon/han kan i sin tur bara minimera det fönstret och göra samma sak tbx. Så hör ni varandra genom skype, dock ser ni varandras skärmar med. Fast det kan vara kul om man grejar i samma program och spelar 😑

Fast det lätt bättre det du hade funnit för ljudets skull 🙁

Om den andra har mac. Testa fall det går igenom iChat! Macs msn

Redigerat av Gäst
Postat

Det är ju en kul idé att ha med bild - om nu inte överföringskapaciteten sjunker så mycket att man får extra lagg pga det.

Däremot så tror jag inte att det funkar med ljudet från gitarren. Problemet är att ljud-ut från Garageband måste "routas" till ljud-in på Skype.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.