Jump to content
Annons

Jag behöver 4 låtar att producera till kommersiell standard


Bo Fransson

Recommended Posts

Hallå allihopa!

Under våren tänker jag producera ett bands eller en artists 4 demolåtar till kommersiell standard i de studior jag har tillgängliga vid University of Brighton.

P.g.a. studiornas läge förväntar jag mig att kunna producera denna E.P på distans genom god online kommunikation och filöverföringar.

Även om mycket kommer behöva spelas in hemma hos artisten har jag tillgång till sessionsmusiker som kan spela in i studiorna här i England. Instrument som trummor kan vara fördelaktigt att spela in i studion eftersom det kräver mycket utrustning och kunnande vilket jag har tillgång till.

Den färdiga produkten kommer att tillhöra artisten, som får göra precis vad han/hon vill med inspelningarna. Det enda jag vill ha ut av detta är tillåtelse att lämna in musiken för utvärdering till University of Brighton.

Om det låter intressant för någon så kan ni kontakta mig på b.j.fransson@gmail.com, eller bara skriva i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter ju jättekul och spännande. Jag har låtar på lager....

maila mig så kan vi snacka mer:

mikaelstrang@bredband.net

Redigerat av mickestrang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är i grunden, rockare/poppare, men jag är väldigt svag för alla sorters musik utom möjligen esoterisk Jazz, annars är gillar jag allt som är bra skrivet.

Med det här projektet vill jag jobba med ganska många spår per låt, betoning på att ha hårdvaruinstrument inspelade, även om jag gärna samplar om, har sönder och bygger om audio-filer.

Under inga som helst omständigheter arbetar jag med presets och tänker inte ha någon fabriksinställd synth/sample/pad med i projektet.

Men som sagt allt är av intresse 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...