Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena !

Är det någon som vet hur man kan flytta runt ljud/audio klipp i FL-studio fritt (i playlist) ?

Alltså att man flyttar dem fritt och att de inte flyttas automatiskt i " olika hack "?

Alltså att de hoppar till olika placeringar.

Det jag vill få till är att de snarare glider omkring vart jag vill om jag flyttar på dem och att man kan släppa

dem vart som helst utan att dem hoppar fram eller bakåt till ett "hack". Vet inte riktigt vad jag ska kalla det.

T,ex. om jag spelat in röst, och så vill jag kopiera det jag spelat in och klistra in det i ljudspåret under, men flytta det fram en bit

DIREKT efter ljudspåret över, för att skapa ett "djupare" ljud, så funkar inte det, eftersom ljudklippet hoppar fram längre än jag vill

att det ska göra, för att det inte går att flytta det helt fritt, utan att det hoppar mellan olika s.k "hack".

Är det någon som förstår vad jag menar och vet om det finns någon lösning på det ?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Längst upp till vänster i playlisten finns det en knapp "Snap To Grid" välj none där så kan du flytta hur du vill

Postat
Längst upp till vänster i playlisten finns det en knapp "Snap To Grid" välj none där så kan du flytta hur du vill

Tack så mycket ! 😏

Postat

Eller så är det bara att trycka på backspace för att toggla mellan snapping och fri placering om man är lite bekväm av sig 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.