Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Denna enhet ska ju fungera så ypperligt tillsammans med Cubase - men jag kan inte hitta den i Cubase.

MC:n har hittat cubase för det står "Cubase" uppe i touchskärmens hörn men den finns inte under remote devices i Cubase. Under Mackie Control finns det dock Euphonix MIDI Port 1 till 4 under menyn.

Fattar nada... Den ska ju lira väldigt bra tillsammans med Cubase har jag läst mig till.

Själva enheten fungerar som den ska, kollegan kör den till sitt Logic.

Datorn är alltså en Mac

Någon?

Annons
Postat

hade inte tillgång till manualen men på hemsidan stod det bara

"Simply install the EuControl software which includes the Steinberg EuCon adapter, authorize the installed EuCon adapter via the Steinberg website, attach your MC Control and you're ready to go"

Softwaren är ju installerad eftersom den lirar perfekt med Logic. Ska jag vara ärlig begriper jag inte vad det är jag ska authorize:a via steinbergs hemsida. Har googlat på det och sökt på steinbergs hemsida men fattar inte vad som ska authorizas... Som sagt den fungerar perfekt i Logic men mitt Cubase-system hittar inte kommunicerar inte med den.

MEN, den har hittat Cubase som jag nämnde ovan. När jag startar Cubase så står det cubase i displayen...

Any thoughts?

Postat

Okej SkunkFunk, du hade rätt - det finns rätt utförlig info i manualen såg jag nu. Den finns som pdf på hemsidan.

RTFM!!!!! Som vanligt.

Jag återkommer om jag inte får rätt på det.

Tack så länge

Postat
hade inte tillgång till manualen men på hemsidan stod det bara

"Simply install the EuControl software which includes the Steinberg EuCon adapter, authorize the installed EuCon adapter via the Steinberg website, attach your MC Control and you're ready to go"

Softwaren är ju installerad eftersom den lirar perfekt med Logic. Ska jag vara ärlig begriper jag inte vad det är jag ska authorize:a via steinbergs hemsida. Har googlat på det och sökt på steinbergs hemsida men fattar inte vad som ska authorizas... Som sagt den fungerar perfekt i Logic men mitt Cubase-system hittar inte kommunicerar inte med den.

MEN, den har hittat Cubase som jag nämnde ovan. När jag startar Cubase så står det cubase i displayen...

Any thoughts?

Ett som är ganska säkert i alla fall är att du inte ska köra den i mackie mode. Adaptern de pratar om är en tilläggsmjukvara till Cubase som behövs för att kunna kommunicera med din kontrollyta. Om allt är gjort rätt så antar jag att du ska kunna välja en Euphonix-kontroll i samma meny som du hittade mackie control.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.