Jump to content
Annons

Cubase 5 Kan inte öppna min projekt


Mr163

Recommended Posts

Hej! Har nu kört Cubase 5 ett bra tag och är mycket nöjd med det. De har alltid fungerat bra tills idag. Jag hade jobbat med ett projekt på cubase och sparade allting så som vanligt och sedan stängde av datorn. Idag när jag skulle öppna projektet och fortsätta jobba så kunde jag inte det. Alla andra projekt öppnas men så fort jag öppnar denna nya projekten så fryser cubase och jag blir tvungen att stänga av den. Står att den "inte svarar". Så vad kan detta bero på? Har hållt på med projektet ca 2 dagar och vill inte bara slänga allt och börja om på nytt.

Vad kan detta bero på?

Tackar för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Inte en aning men jag hade en del strul förut. När jag bytte upp till studio 4 gick det inte att öppna vissa äldre projekt. Cubase bara hängde sig och det gick inte heller med vissa nya. Kunde ta många gånger innan det ens gick öppna dem en gång. Säkert som brev på posten kommer snart Claes inklampande här och har något bra svar på vad det kan vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en aning men jag hade en del strul förut. När jag bytte upp till studio 4 gick det inte att öppna vissa äldre projekt. Cubase bara hängde sig och det gick inte heller med vissa nya. Kunde ta många gånger innan det ens gick öppna dem en gång. Säkert som brev på posten kommer snart Claes inklampande här och har något bra svar på vad det kan vara.

Tack för hjälpen, men får nog vänta på andra svar!

Hjääälp 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

En teori är tredjepartsplugins som orsakar fel. Använder projektet några speciella pluggar?

Prova att lyfta ut dina VST-pluggar till en annan mapp, och starta om Cubase.

Laddas projektet in då (även om de klagar på saknade instrument/effekter)? Isåfall lägg tillbaka pluggarna en efter en tills du ser vilken som orsakar kraschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

linus tips ovan är det bästa, alternativt kan man ibland se i uppstartsrutan vilken plugg det är som inte vill.

Du ser ju i nedre vänstra hörnet av uppstartsrutan vilka pluggar och program den läser in för att starta programmet. Stannar den t ex på "EZ Drummer" är det ju med all säkerhet den pluggen som då orsakar kraschen

Link to comment
Dela på andra sajter

linus tips ovan är det bästa, alternativt kan man ibland se i uppstartsrutan vilken plugg det är som inte vill.

Du ser ju i nedre vänstra hörnet av uppstartsrutan vilka pluggar och program den läser in för att starta programmet. Stannar den t ex på "EZ Drummer" är det ju med all säkerhet den pluggen som då orsakar kraschen

Problemet är löst, det var en plugg som fick cubase att crasha. Men jag hade använt de pluggen förr oxå och de va inga problem. Så är de här ett tecken på att ja ska slänga pluggen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...