upvillage Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 (redigerat) Hej, är ny medlem och vill ställa en fråga (hoppas det ligger under rätt tråd)! Har precis bytt operativsystem, la in windows 7 i min 5 år gamla dator, tidigare XP. Jag kör Line 6 Guitarport och med nya windows så funkar det inte som tidigare, spelar man "mjukt" är det inget problem men spelar man, vad ska jag säga intensivare slår an ackord häftigt så "klipper" ljudet "hackar" så att säga. Beror det på: ljudkort, gearbox/guitarport? Jag har senaste drivrutiner och som jag förstår bör "grejerna" vara windows 7 kompatibla? Hårdvaran, alltså gitarr och stärkare funkar som dom ska. Tror ändå att det inte är helt kompatibelt, gamla grejer i windows 7, har försökt kolla på nätet men inte hittat något, därför ställer jag frågan här på forumet, är det någon som vet eller kanske tror vad det kan vara? Redigerat 6 januari 2010 av upvillage
Guitarnovis Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 upvillage sa: Hej, är ny medlem och vill ställa en fråga (hoppas det ligger under rätt tråd)!Har precis bytt operativsystem, la in windows 7 i min 5 år gamla dator, tidigare XP. Jag kör Line 6 Guitarport och med nya windows så funkar det inte som tidigare, spelar man "mjukt" är det inget problem men spelar man, vad ska jag säga intensivare slår an ackord häftigt så "klipper" ljudet "hackar" så att säga. Beror det på: ljudkort, gearbox/guitarport? Jag har senaste drivrutiner och som jag förstår bör "grejerna" vara windows 7 kompatibla? Hårdvaran, alltså gitarr och stärkare funkar som dom ska. Tror ändå att det inte är helt kompatibelt, gamla grejer i windows 7, har försökt kolla på nätet men inte hittat något, därför ställer jag frågan här på forumet, är det någon som vet eller kanske tror vad det kan vara? Hej, Står precis och funderar på att uppgradera till windows 7 och har geabox och toneport kb37. Läste dock på line 6 hemsida att de endast har beta version på drivrutinerna och avråder från windows 7 än så länge. Kan det vara samma problem, d.v.s. ej kompatibla drivrutiner med windows 7... /GN
henk2055 Postat 19 januari 2010 Postat 19 januari 2010 Prova att köra programmen i kompabilitetsläge för XP/Vista. En väldigt trevlig funktion som finns in Windows 7 förövrigt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.