Jump to content
Annons

Hjälp med extern ljudkort


Doktown

Recommended Posts

Jag har precis köpt ett ESI U46 XL. Det funkar jättebra vid inspelning men låter förjävligt vid uppspelning. Det låter som om det spelas i en gammal radio med dålig mottagning. Jag har försökt ändra alla inställningar som går och har nyaste drivrutinerna. När jag t.ex använder micken direkt genom ljudkortet ut i högtalarna låter det bra. Problemet gäller endast de ljud som spelas genom windows.

Laptopen jag använder om det är relevant:

Windows 7

4gb ram

amd turion x2 dualcore mobile rm72 2.1ghz

Det program jag använder är cubase le 4 som även följde med ljudkortet.

Tacksam för svar! Detta håller på att driva mig till vansinne.

Har efter inlägget skapades gjort latency test som menar på att det ska funka bra och i övrigt fortsatt försöka. Det jag inte inte lyckats med är att kolla IRQ grejerna som det står om i många trådar. Hittar vart jag ska kolla det men fattar inte exakt vad det är jag ska kolla eller ändra. Har testat dra ut andra saker som är inkopplade på USB samt koppla in på olika USB portar. Det blir viss skillnad men det löser ej problemet helt. Jag läste i en tråd här också om att man med vissa windows operativssystem kan behöva ta bort någon speciell fil. Vet dock inte vilken fil eller hur.

Redigerat av Doktown
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...