Jump to content
Annons

Låter passiva Tannoy Reveal likadant som aktiva dito?


bettygoesagogo

Recommended Posts

Funderar på att byta ut mina passiva Tannoy Reveal mot ett par aktiva monitorer. Saken är dock den att jag efter åtta år vet exakt hur de låter. Därför tänkte jag att Tannoys aktiva dito skulle vara ett självklart val. Kollade upp lite recensioner på nätet, vilket istället gjorde mig brydd då somliga hävdar att det är viss skillnad mellan de passiva och aktiva.

Givetvis vore det bästa ifall jag lyssnade själv och bildade mig en uppfattning, men jag börjar här. Är det så stor skillnad som vissa hävdar?

Finns det andra monitorer som låter snarlika annars? Jag har lärt mig att uppskatta det raka och avslöjande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det borde inte vara någon enorm skillnad om det är samma modell, men en viss skillnad kommer man nog inte ifrån, eftersom det ju är passiv delning och bara ett slutsteg som driver hela den passiva högtalaren, medan den aktiva har ett slutsteg per högtalareelement och ett aktivt delningsfilter.

Har dock inte lyssnat på monitorerna som du nämner, utan detta är bara en generell reflektion på frågan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...