Jump to content
Annons

Reason kompatibelt med Windows 7 64 ännu?


FredKing

Recommended Posts

Är det någon som har koll på om Reason 4 är kompatibelt med Windows 7 64-bitars versionen. Jag har precis beställt två stycken bra datorer ifrån Fitzpatrick www.racktone.com Det är en rejältutrustad Halle och en lite trimmad Barbara laptop. Jag vet att det har varit diskussion huruvida Rewire-anslutning mellan två sequencerprogram kommer att fungera i 64-bitars vesioner. Denna diskussion förekom redan på VISTA-tiden.

M.v.h.

Fredking

Redigerat av FredKing
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Reason 4 rullar fint som standalone för mig på W7 64 bitar.

Jag kör Tracktion2 som är 32 bitars och Reason Rewired till denna funkar kanon.

Vad som inte funkar är en 64 bitars DAW och köra Rewire. Tror ett undantag finns, Reaper där 64 bitars versionen på nåt sätt kan köra rewire till 32 bitars applikationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag kör Win 7 Pro på min dator med en i7 Intel-processor. Det funkar utmärkt att köra Reason både som stand alone och som Rewire till Cubase 😄 Kör på!

Vilken I7-processor kör du? Kör du 32- eller 64-bitars system? Jag har beställt 2.66 Ghz av I7-processor. Det Racktone-personalen som bygger Halle ifråga har förvarnat mig om att I7-processorn kan tappa PCI-platser rätt var det är, vilket inte är så roligt om man sitter på några UAD 2-kort med DSP-kraft. Men eftersom jag inte kör några PCI-platser för tillfället så är jag inte speciellt orolig och om ett par månader så kommer det förmodligen att släppas några BIOS-uppdateringar för att råda bot på detta.

M.v.h.

Fredking

Redigerat av FredKing
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Vilken I7-processor kör du? Kör du 32- eller 64-bitars system? Jag har beställt 2.66 Ghz av I7-processor. Det Racktone-personalen som bygger Halle ifråga har förvarnat mig om att I7-processorn kan tappa PCI-platser rätt var det är, vilket inte är så roligt om man sitter på några UAD 2-kort med DSP-kraft. Men eftersom jag inte kör några PCI-platser för tillfället så är jag inte speciellt orolig och om ett par månader så kommer det förmodligen att släppas några BIOS-uppdateringar för att råda bot på detta.

M.v.h.

Fredking

Jag kör med exakt den i7-an, och 64-bits Win7. Dock Reason och Cubase i 32 bit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med exakt den i7-an, och 64-bits Win7. Dock Reason och Cubase i 32 bit.

Hej Johle.

Är du nöjd med prestandan i Core I7:an för övrigt? Har du haft problem med att moderkortet tappar PCI-platserna titt som tätt?

M.v.h.

Fredking

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...