Jump to content
Annons

Nyare EZ-pluggar vill ej fungera i SX3


91:an

Recommended Posts

De senare pluggarna från EZ-drummer som Jazz, Twisted kit och Nashville vill inte ladda in i Cubase SX3, däremot i Cubase 5. Mina tidigare pluggar som Latin och Vintage fungerar däremot. Jag jobbar hellre i SX3 än Cubase 5 då den senare bl. a. inte har stöd för direct X. Finns nån lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Ja det där är ju fällan med allt i dag. Det senaste är gjort för att fungera med nyare DAW eller datorer. Förr eller senare blir man alltid tvungen uppgradera för att hänga med. SX har ju några år på nacken nu så...Kanske något vet något tips men tyvärr tror jag nog du får acceptera att det är som det är: det är inte gjort för att fungera i någon gammal DAW!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på Toontracks hemsida och hämtade uppdateringarna, men det hjälpte tyvärr inte. Felet är antagligen hos SX3 och det uppdateras inte längre. När jag vill använda pluggarna får jag väl köra mitt Cubase 5 istället. Irriterande...!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det löste sej! Uppdateringen från Toontrack för EZdrummer fungerade till Cubase 5 men inte till SX3, dvs när EZ öppnades i SX3 stod version 1.0.0 att läsa på EZ:s interface medans det stod 1.2.0 för C5. Det berodde på att SX3 och C5 pekade på olika EZdll-filer i olika VSTpluginmappar så jag slängde den dllfil som SX3 pekade på. Då hittade SX3 den andra dll-filen och det blev rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Tur då att du fick det att funka. Inte för att jag förstår varför man ska köra med SX när man har 5:an. 😲

Främsta anledningen är att C5 inte har stöd för directX vilket gör att gamla pluggar inte fungerar. Och att köpa nya känns inte motiverat så länge jag är nöjd med dom jag har. Sen är det en massa saker i arbetsgången jag vant mej vid i SX3 som inte fungerar likadant i C5. Visserligen har det tillkommit en del i C5 men där har jag andra tilläggsprogram som gör jobbet bättre, Melodyne och Voiceprocessor tex. Den senare en realtidsplug för pitchning.

Jag har skaffat varenda uppgradering av Cubase sen det startade men använt varannan, det hinner ju komma ut en ny version innan man hunnit sätta sej in i den gamla 😄 och projekten(låtarna) jag jobbar i för jag inte över i ny version av Cubase ut gör klart i befintligt Cubase. Nackdelen är att man inte håller sej uppdaterad och kan följa med i tipsen från Studiotidingen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...