Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Tänkte lägga runt 3000:- på en begagnad dator till Cubase och andra musikprogram.

den ska vara så liten som möjligt(att ta med ut på gig), men ha en full size pci port för ljudkort.

(för jag hittar ingen lösning på ljudkort för pci express, för rimlig peng)

Hittar på blocket datorer typ desktop för ett par tusen, som tex HP Compaq DC7100 USDT, Fujitsu-Siemens eller liknande. Dell är väl inte till att tänka på??

Nån som vet vad man ska lägga dessa småpengarna på för att få så snabb/kraftfull dator som möjligt.

Just nu snurrar det rundor bland ddr, ddr2 minnen och P4, Dual core mm mm..

Martin

Annons
alex30free (oregistrerad)
Postat

vilken cubase version tänker du köra? Hur mycket virtuella instrument? Hur många audiospår?

Postat (redigerat)

Jag har Sx3, men har samtidigt testat Forte som verkar bra för detta.

Jag tänkte köra B4II, Ivory Pianos och Scarbee Rhodes. Dom 2 sistnämnda är rätt tunga Vsti:er.

Sen fick jag för mig att gitarristen skulle kunna köra genom Guitar Rig 2 och sångaren genom nån mjukvaro kompressor och reverb.

Det funkar bra här hemma i min stationära dator genom både Sx3 och Forte. Helt utan klydd, så det borde ju funka live??

Samtidigt Mp3 i form av inspelad bakgrund.. Annars inga audio spår. Ska inte spela in eller så.

Martin

Redigerat av Martini
Postat

När jag tänker efter, så är det två olika konstellationer. Jag behöver inte köra mjukvaro instrument vid samma tillfälle som guitarr rig, sångeffekter och mp3-bakgrunder och vise versa..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.