Jump to content
Annons

Liten stark VSTi dator sökes


Martini

Recommended Posts

Hej.

När jag spelar ute kör jag mycket mjukvaroinstrument (VSTi) från ett midiklaviatur.

Jag är på jakt efter en liten stationär dator till detta.

Intel ca 3 GHz cpu och 2GHz RAM. Även en pci port för ljudkort måste finnas.

Hur liten dator vågar man köpa utan att kraft och hastighet vacklar jämfört med en större stationär? Man har ju sett riktigt små, med mini processorer. Är dom verkligen jämförbara med större?

Någon som har råd eller förslag?

Hälsn.

Storklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

När jag spelar ute kör jag mycket mjukvaroinstrument (VSTi) från ett midiklaviatur.

Jag är på jakt efter en liten stationär dator till detta.

Intel ca 3 GHz cpu och 2GHz RAM. Även en pci port för ljudkort måste finnas.

Hur liten dator vågar man köpa utan att kraft och hastighet vacklar jämfört med en större stationär? Man har ju sett riktigt små, med mini processorer. Är dom verkligen jämförbara med större?

Någon som har råd eller förslag?

Hälsn.

Storklund

http://www.sdlsystem.se/shop/product_info....products_id=134

Man kan tex undra om en sådan här pallar för ett livegig med Ivory Pianos, B4II mm..??

Storklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Check out V-Machine på Fitzpatrick.. Kampanjpris under 3000:- just nu http://62.20.117.219/fitzpatrick/detail-ka...php?detail=1032 Borde vara perfekt för LivGigg :rolleyes:

Hej. Tack för tipset...men..

Jag har testat en V-Machine med utbyggt RAM(1 gig) och flashminne(4 gig). Den verkar funka lite som den själv vill, när det gäller att ladda in pluggar i den. Plus att Ivory Pianos är på 40gig. Vidare så finns inte support för Native Instruments mm mfl mer än för demos. Jag har spenderat många sena kvällar med att få VM att fundera som jag vill. Dock med begränsat resultat.

Tror ändå att det är en liten pc jag vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...