secure Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Hej alla kunniga DJs đČ Min poolare DJ-ar i en hip-hop grupp och jag tĂ€nkte köpa lite nya prylar till han i julklapp. Nu har han följande uppsĂ€ttning: Virtual DJ Pro XP10 USB-Scratch Jag hade tĂ€nkt köpa ngt sĂ„nt hĂ€r: 2 direktdrivna turntables - max 2000kr st En bra mixer 2 Virtual Vinyl timecode plattor (En typ av timecodebox?) Har jag fattat det hela totalt fel? Hur kopplas allting? Ăr det nĂ„got annat jag behöver och vilka prylar ska jag köpa? đ Tacksam för snabb hjĂ€lp! đ
fulis Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Leta efter begagnade Technics 1210 el 1200. De Ă€r bra spelare som hĂ„ller i mĂ„nga Ă„r samt Ă€r lĂ€tta att serva. Samt att mĂ„nga har dem och dĂ„ har man samma kĂ€nsla nĂ€r man Ă€r ute o spelar och slipper slĂ€pa pĂ„ sina egna. Mixers jag kĂ€nner till som anvĂ€nds för scratch mm Rane, Vestax, Ecler. Pioneer hade ett par scratchmixers jag gillade men de slog aldrig riktigt sĂ„ jag tror de har slutat att tillverkas. 707 och 909 hette de. AngĂ„ende tidskod sĂ„ vet jag inte hur kompatibla de Ă€r med varandra. Traktor scratch pro vet jag funkar bra. Torq finns som lite billigare alternativ, dock hört lite negativt om dem. Rane serato finns ocksĂ„ och Ă€r stort inom mĂ„lgruppen hiphop. Du fĂ„r leta lite pĂ„ produkternas hemsidor. DĂ€r beskrivs det hur allt kopplas och vad du behöver. Hoppas det hĂ€r hjĂ€lpte dig lite đ
secure Postat 19 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 19 november 2009 tack för det snabba svaret! đČ det hĂ€r Ă€r en helt ny vĂ€rd för mig som bara Ă€r ljudtekniker i min lilla projektstudio men det hĂ€r rĂ€tade ut ett och annat frĂ„getecken! Ska kolla runt lite som du sa sĂ„ fĂ„r jag vĂ€l höra av mig igen om jag inte kommer vidare đ
nattvaktaren Postat 27 november 2009 Postat 27 november 2009 Det var mig en generös typ som ska köpa julklapp till polarn för typ tio papp. För hiphop skulle jag ocksĂ„ satsa pĂ„ technics eller nĂ„t av dom nyare decken frĂ„n stanton eller numark. MĂ„ste vara stark motor. Ăr du sĂ€ker pĂ„ att han vill ha dvs-paket? Satsa isf pĂ„ Serato, det Ă€r kreddigast i sĂ„na kretsar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.