Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej 🙂

Jag undrar om du har nĂ„gra tips du vill dela med dig av nĂ€r det gĂ€ller att göra en skön melodi i fl studio 🙂 Jag syftar pĂ„ techno och trance melodier för det mesta 🙂

Kan Ă€ven vara bra att fĂ„ veta lite allmĂ€na knep för att fĂ„ ihop en skön sĂ„ng 🙂

jag Ă€r vĂ€ldigt tacksam för just -> DINA <- tips 😄

vill du inte skriva hĂ€r pĂ„ forumet sĂ„ adda Antoon93@hotmail.com och skriv dina bĂ€sta tips 😛

tack pÄ förhand

// Anton 🙂

Redigerat av squeze
Annons
Postat

Finns massa tutorials pÄ youtube.

Finns i varierande kvalitet. Men sökordet pÄ youtube var; FL Studio Melodies

Bara köra pÄ.

Postat

1. Ackordföljd. LÄt tex basen spela typ "a a a a a a a a| c c c c c c c c |f f f f f f f f | g g g g g g g g", det Àr en typisk catchig ackordföljd. Byt plats pÄ F och C sÄ har du en annan.

2. Melodin.

2.1 Medan basen spelar A sÄ vÀxlar melodin mellan tonerna A C och E. LÄt melodin följa nÄgot enkelt rytmiskt mönster.

2.2 Medan basen spelar C sÄ vÀxlar melodin mellan tonerna C, E och G. FortsÀtta följa samma mönster

2.3 Medan basen spelar F sÄ vÀxlar melodin mellan tonerna F A och C. Samma mönster som tidigare.

2.4 Medan basen spelar G sÄ vÀxlar melodin mellan tonerna G B och D, Samma mönster Àn en gÄng, eventuellt med nÄgon knorr pÄ slutet.

3. Nu Ă€r lĂ„ten i princip klar, det Ă€r bara att loopa detta om och om och om och om igen medan du lĂ€gger till eller tar bort instrument och sedan har du trance. 😆

• 2 veckor senare...
Postat

Enbart nyfiken men har du provat att sjÀlv leka lite med synthen till ett fÀrdigt beat med basgÄng? (...)

Inte sĂ„ överdrivet förtjust i kopieringsnissar 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.