Jump to content
Annons

hur spelar ni in sång?


Promille

Recommended Posts

hur spelar man in flera tagningar?

om jag har ett audio spår sen sjunger jag in typ hälften av versen.

sen skapar jag ett nytt audiospår och spelar in resten av texten..men sen vill jag ju lägga ihop dom så jag bara behöver mixa en kanal..men just detta hur löser ni de??

krongligt att spela in audio i live ju:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om jag förstod frågan rätt:

Ställ de spår du vill ha på en fil/kanal i solo läget och kör ut en wave utan effekter och muta allt på mastern..In med den igen i programmet - voila´- då har du allt på ett spår.

Mike

tack för tipset men det måste finnas ett enklare sätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Muncken87 (oregistrerad)

Hej

om du spelar in halva texten på tex kanal 1, o sen så skapar du kanal 2, och sjunger halva där, sen kan du bara dra 2a tagningen till kanal 1, så kommer båda ligga på samma kanal, sen så markerar du båda klippen högerklicka och tar consolidate så kommer du ha 1 fil på 1 kanal, hoppas jag beskrev det ganska enkelt.

Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Muncken87 (oregistrerad)
finns ju inge crossfade ju, eller hur gör man de??

Crossfade, du kan välja i options om du vill att ableton ska crossfada dina klipp eller inte.

/Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

om du spelar in halva texten på tex kanal 1, o sen så skapar du kanal 2, och sjunger halva där, sen kan du bara dra 2a tagningen till kanal 1, så kommer båda ligga på samma kanal, sen så markerar du båda klippen högerklicka och tar consolidate så kommer du ha 1 fil på 1 kanal, hoppas jag beskrev det ganska enkelt.

Alex

men när man drar över de andra clippet så försvinner det typ en halv sekund på de första clippet bara för att de andra clippet ligger över de första clippet i slutet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...