Jump to content
Annons

Får inte pluggar att fungera i Cubase SX3


Taket

Recommended Posts

Har hela dagen försökt installera ett gäng med Sonnox-pluggar, och hela tiden kört på default-installationen. Lik förbannat vill inte Cubase hitta pluggarna inne i programmet. Den hade inga problem med att hitta VSTi-pluggar, men när det gäller EQ och kompressor så envisas fanskapet med att strula.

Några ideer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. kolla vilken mapp pluggarna installeras i

2. kolla om den mappen finns med i "VST2.x plugin paths" i Devices/Plugin information

som default har nämligen inte cubase med den path som steinberg själva säger är standard för 3eparts-pluggar, galet..

Link to comment
Dela på andra sajter

1. kolla vilken mapp pluggarna installeras i

2. kolla om den mappen finns med i "VST2.x plugin paths" i Devices/Plugin information

som default har nämligen inte cubase med den path som steinberg själva säger är standard för 3eparts-pluggar, galet..

Dom är med där, och det är rätt mapp. Dom är dock bruna, och är icke ibockade. När jag kryssar i dom så finns dom inte tillgängliga, och om jag startar om Cubase så försvinner deras markeringar och dom finns fortfarande inte åtkomliga.

Hittar dem som inserteffekter, men dom fungerar likväl icke.

Redigerat av Taket
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Till viss del, men det gäller även gratispluggar.

Ja du får räkna med att väldig många crackade pluggar är dåligt crackade och instabila och det finns ingen som kan hjälpa dig med.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du får räkna med att väldig många crackade pluggar är dåligt crackade och instabila och det finns ingen som kan hjälpa dig med.

Det förklarar ändå inte varför inte gratispluggarna vill funka.

Har du testat att klicka "update list" i plug-in manager?

Yep, och det leder ingenvart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är även SX3 pirat? Då förklarar det allt.

Nej, det är inte pirat.

Varför inte prova http://www.reaper.fm/ om du är sugen på ett musikprogram som är topnotch och fritt att prova i fullversion. Varför sätta sig med ett program som är så föråldrat när det finns så mycket bättre.

Därför att jag trivs med arbetsflödet och är van SX3 och har inte haft ekonomin att uppgradera.

Varför postar du när du inte har något användbart att komma med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte användbart? Istället för att lägga pengar på uppgraderingar på Cubase kan du köpa dig en Reaper licens för 500kr. Du får uppgraderingar för 2 fulla versioner inkluderat i priset. Det finns mycket pengar att spara då du tycks sakna ekonomin. Är inte det användbar information så säg.

Om du har en legalt köpt SX3 så är det väl bara att kontakta Steinberg istället för att sitta här o tjura.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte användbart? Istället för att lägga pengar på uppgraderingar på Cubase kan du köpa dig en Reaper licens för 500kr. Du får uppgraderingar för 2 fulla versioner inkluderat i priset. Det finns mycket pengar att spara då du tycks sakna ekonomin. Är inte det användbar information så säg.

Om du har en legalt köpt SX3 så är det väl bara att kontakta Steinberg istället för att sitta här o tjura.

Jag har redan gjort klart att jag gillar Cubase och tänker fortsätta med det.

Tjura? Jag ställer en fråga och hoppas på svar på den frågan, istället får jag påhopp angående piratversioner och att jag borde byta från Cubase. Citera mig gärna där jag bett om råd på andra program än det jag just nu använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...