Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Akai Akai MPK49

M-audio axiom pro 49

Novation SL MKII

har kommit ner till dessa 3 och läst det jag kommit över på internet, och lutar mest åt akaien i nuläget då den verkar vara bättre byggd och ha bäst klaviatur av de 3, även om jag är intresserad av automap/hypercontrol som trots sina nackdelar båda verkar underlätta en hel del med att assigna funktioner smidigt.

SL MKIIn är dyrast men av det jag läst så verkar folk en aning mer positivt inställda till den än axiomen...

Har väldigt svårt att bestämma mig så om någon som testat helst 2 av dessa men iallafall en av dem kunde ge lite tips skulle jag vara mycket intresserad.

Redigerat av syntolof
Annons
Postat (redigerat)

Jag var nära på att köpa en Akai mpk49 för ett tag sen. verkar vara ordentligt byggd och raglagen känns inte behringer.

Däremot vinner Novation med sin automap-mjukvara. Inget företag klår det. OM man gillar det d.v.s.

Titta på lite filmer på youtube om automap och se vad du tror.

Annars kan jag tipsa om novation nocturn keyboard49

238 euro och är enligt mig, betydligt snyggare än övriga.

67802_l.jpg

Redigerat av iGnu
Postat (redigerat)

är egentligen bara intresserad av dem 3 modellerna eller möjligen en fatar men egentligen itne då dem kostar så mycket och inte har så mycket kontrollmöjligheter utan bara bättre keyboard. Bryr mig inte hur dem ser ut heller. Novation keyboarden är dock rätt mycket lättare så den går att beställa relativt billigt från USA upptäckte jag nu. Automap har dock krassligt stöd för ganska många DAW, kan inte kontrollerar vst i mer än en eller ett par DAWs vilket är lite irriterande. verkligen jobbigt att bestämma sig. Ska slänga iväg en order imorrn troligen på mpkn men novation keyboarden liggeri tne långt efter.

3410 mpk49

3952 novation får jag priserna till inte särskilt stor skillnad.

Redigerat av syntolof
  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Syntolof: Vart hittade du mpk49 till det priset? Beställde du den ifrån utlandet? Åkte du på tull? Fungerar den bra? Jag har nämligen varit lite sugen på att införskaffa en sådan.

Redigerat av GourmetSentai

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.