Jugas Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 hej...jag känner mig puckad o frustrerad...jag hittar ingen pausfunktion vid uppspelning/lyssning i mitt cubase 4... när jag lyssnar/redigerar på ett spår eller en mix o så hör jag plötsligt nånting som måste rättas till...en crossfade eller en miss på gitarren eller vad som helst...trycker på stop...men då hoppar ju markören tillbaks dit jag startade lyssningen från...fullständigt ohanterligt!!! hur gör jag för att bara stanna/pausa precis där jag klickar....nånting säger mig att det är skitenkelt...kan bara inte komma på det...suck!!!
Jugas Postat 2 oktober 2009 Trådstartare Postat 2 oktober 2009 Mellanslagstangenten?Funkar hos mig ... nej tyvärr är det inte så enkelt...det brukar o borde ju funka så...men nej...hoppar tillbaks!
D200 Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Kolla i inställningarna så går det att ändra...jag har det inte som du beskriver...
Jugas Postat 3 oktober 2009 Trådstartare Postat 3 oktober 2009 hallå...nu är i alla fall detta problemet löst... jag gick in på file...preferences...transpor t och där fanns det en liten ruta med en liten bock där det stod Retun to Start Position on Stop....var bara att avbocka den o vips...funka!!! detta fanns att läsa i manualen helt enkelt... efter några timmars sömn.... tack för engagemanget!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.