Jump to content
Annons

Hittar Inte MIDI I Reason, Hjälp

Recommended Posts

LilHeermz (oregistrerad)
Postat

Tjena!

jag har ett jobbigt problem med reason och mitt MIDI (Carillon Control 25)

jag kan tydligen inte spela nåt med mitt MIDI

köpte de idag, och inget funkar

problemet är att när Reason söker efter MIDI så hittar de ingenting, men när jag kopplar in MIDI:t i datan så säger den

att blablala är klar att användas.. då borde det väl komma upp på reason eller ? jag har kopplat in USB för jag har inte MIDI-kablar,

men MÅSTE man ha MIDI kablar? för en vän till mig har bara USB kopplat till sitt och de funkar perfekt.

jag har Windows XP (32-Bitars), jag måste verkligen få det att funka så hjälp mig är ni snäll!

har även testat att ladda ner Midilink men de hjälpte inte så mycket

// Herman

Annons
Postat (redigerat)
så säger den att blablala är klar att användas..
Nej, vad är klart att användas?

Öppna Kontrollpanelen - Ljud och titta under fliken Hårdvara

Syns klaviaturen där?

Om inte, har du installerat rätt drivrutin?

Om du inte har kvar skivan så kan du ladda hem drivrutin från Miditech. Midiplus Carillon är samma grejer som Miditech.

<off topic>Musikbörsen säljer Carillon Control 25 som är svart och med "MB Deal" kostar 895:- (ord. 1695:-)

Samma klaviatur i vitt, och istället med tyska Miditechs logga, blir Miditech i2 Control 25 och kostar 799:- ord. pris. hos Kjell & co eller 736:- hos Thomann.

Jo, om någon känner igen Miditechs i2 Garagekey så är det samma som JJlabs Garagekey</off topic>

Har klaviaturen USB så går MIDI-informationen via USB-kabeln, ja. Inget behov av MIDI-kabel.

Redigerat av Linus
drloop (oregistrerad)
Postat

Du har tittat i Reason under "preferences" och Keyboards and Control Surfaces om ditt keyboard finns där?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.