Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett externt ljudkort av mÀrket Hercules 16/12 FW. Det har fungerat jÀttebra Ànda tills nu dÄ datorn inte hittar ljudkortet.

Jag har installerat om ljudkortets drivrutiner och bytt firewire kabel men inget hjÀlper. Jag har ocksÄ provat pÄ bÄde Mac och PC men datorn kÀnner inte av kortet.

Ibland fungerade det om man startade om kortet ett par gÄnger vilket tyder pÄ nÄn form av glapp.

Jag bestÀllde ljudkortet frÄn USA för ett bra tag sen sÄ nÄgon garanti Àr det inte att tala om.

Jag driver ljudkortet med en AC-adapter frÄn clas ohlson eftersom kortets egna kabel Àr amerikansk. Det har fungerat jÀttebra tidigare.

Dioderna lyser nÀr kortet Àr pÄ, men kan det ÀndÄ vara sÄ att adaptern Àr dÄlig och ger för ostadig/svag spÀnning?

NÄgon som haft liknande problem med sitt ljudkort?

Annons
Postat

Kopplade du in eller ut firewire sladden innan du fick strul? Gjorde du nÄgon förÀndring innan det slutade fungera?

Jag rÄkade koppla in min firewire pÄ fel hÄll, brÀnde skiten och det var bara att köpa nytt.

Postat

jag har inte gjort nÄgra förÀndringar nÀr det hÀnde.

firewire kabeln passar ju bara Ät ett hÄll?

Jag Àr tÀmligen sÀker pÄ att jag haft kortet avstÀngt sÄ fort jag ryckt i firewire och strömkabeln.

Har hört att firewire kabeln kan ta skada, men Àr elektroniken i kortet sÄ kÀnslig sÄ att den "brinner" upp?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.