Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

köpte idag ett ARC-system frÄn IK Multimedia för att fÄ bukt pÄ mitt mixrum.

Pluggen gör verkligen skillnad, men hur "rak# bör kurvan vara?

SÄhÀr ser det ut efter min mÀtning!

som det Àr nu efter mÀtningen kÀnns allt mitt omixade material extremt basfattigt, gentemot nÀr jag lyssnade igenom de rÄÄa ljudfilerna innan. Àr kurvan för rak?

tacksam för svar!

post-15215-1253638153_thumb.png

Redigerat av Thome
Annons
Postat

Jag mixar ocksÄ genom ARC och jag upplever samma sak. Men jag kÀnner att basen blir jÀmnare om jag mixar med arc. Den blir fetare nÀr jag tar bort Arc pluggen (vilket man ska göra nÀr mixen Àr klar) och dÄ Àr basen oftast jÀmnare Àn om jag inte hade haft den i nÀr jag skruvade. Mixen fungerar bÀttre i alla högtalare.

Jag föredrar att mixa med pluggen.

Postat
Jag mixar ocksÄ genom ARC och jag upplever samma sak. Men jag kÀnner att basen blir jÀmnare om jag mixar med arc. Den blir fetare nÀr jag tar bort Arc pluggen (vilket man ska göra nÀr mixen Àr klar) och dÄ Àr basen oftast jÀmnare Àn om jag inte hade haft den i nÀr jag skruvade. Mixen fungerar bÀttre i alla högtalare.

Jag föredrar att mixa med pluggen.

ah okej, man fĂ„r vĂ€l vĂ€nja sig antar jag. dock osĂ€ker pĂ„ om jag har gjort en bra uppmĂ€tning, mĂ€tte först frĂ„n min lyssningspossition, sen följde jag kartan sĂ„ gott ajg kunde. antar att det inte finns bĂ€ttre sĂ€tt att göra det pĂ„. kĂ€nns dock helt plötsligt vĂ€ldigt onödigt med att ha en subwoofer, den gör inte sĂ„ superstor skillnad 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.