Thome Postat 22 september 2009 Postat 22 september 2009 (redigerat) Tjena! köpte idag ett ARC-system frÄn IK Multimedia för att fÄ bukt pÄ mitt mixrum. Pluggen gör verkligen skillnad, men hur "rak# bör kurvan vara? SÄhÀr ser det ut efter min mÀtning! som det Àr nu efter mÀtningen kÀnns allt mitt omixade material extremt basfattigt, gentemot nÀr jag lyssnade igenom de rÄÄa ljudfilerna innan. Àr kurvan för rak? tacksam för svar! Redigerat 22 september 2009 av Thome
woollie Postat 22 september 2009 Postat 22 september 2009 Jag mixar ocksÄ genom ARC och jag upplever samma sak. Men jag kÀnner att basen blir jÀmnare om jag mixar med arc. Den blir fetare nÀr jag tar bort Arc pluggen (vilket man ska göra nÀr mixen Àr klar) och dÄ Àr basen oftast jÀmnare Àn om jag inte hade haft den i nÀr jag skruvade. Mixen fungerar bÀttre i alla högtalare. Jag föredrar att mixa med pluggen.
Thome Postat 22 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 22 september 2009 Jag mixar ocksĂ„ genom ARC och jag upplever samma sak. Men jag kĂ€nner att basen blir jĂ€mnare om jag mixar med arc. Den blir fetare nĂ€r jag tar bort Arc pluggen (vilket man ska göra nĂ€r mixen Ă€r klar) och dĂ„ Ă€r basen oftast jĂ€mnare Ă€n om jag inte hade haft den i nĂ€r jag skruvade. Mixen fungerar bĂ€ttre i alla högtalare. Jag föredrar att mixa med pluggen. ah okej, man fĂ„r vĂ€l vĂ€nja sig antar jag. dock osĂ€ker pĂ„ om jag har gjort en bra uppmĂ€tning, mĂ€tte först frĂ„n min lyssningspossition, sen följde jag kartan sĂ„ gott ajg kunde. antar att det inte finns bĂ€ttre sĂ€tt att göra det pĂ„. kĂ€nns dock helt plötsligt vĂ€ldigt onödigt med att ha en subwoofer, den gör inte sĂ„ superstor skillnad đ
Thome Postat 22 september 2009 TrĂ„dstartare Postat 22 september 2009 Ingen som kan ge mer tips? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.