Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! har idag fått min SD SH-4 JB mic ifrån en tysk musik affär. Jag har fått hjälp att instalera den av min far som är en jävel på att löda men inte har minsta kunskaper om musikinstrument. Ljudet är precis det jag söker och jorden funkar kanon. inga knäpp när man tar på strängarna, MEN! Det är en jävulsk volym skillnad på den nya micen och den orginal micen som sitter kvar vid halsen (epiphone les paul standard) så pass att orginal micen peakar medans den nya inte hörs alls om man inte har på en massa gain och då blir orginal micen obruk bar.

så jag undrar om jag kan ha kopplat fel. vill inte testa för mycket alternativ med risk för att skada något inna jag kollat med proffsen 😏

här är kopplings shemat. det jag misstänker kan vara fel är det med den röda och vita som ni ser... ska dom på någotsätt lödas i hop? just nu ligger dom bara löst för det var så jag tolkade bilden?

Allt sitter som på bilden och fungerar i övrigt.

http://www.seymourduncan.com/support/wirin...tic=2h_2v_2t_3w

ytterst tacksam för svar!

Annons
Postat

Tackar! det ska jag testa, det var det jag misstänkte. micarna ligger båda 2 ca 3-4mm från strängarna när jag trycker ner på lägsta bandet.. det ska väl vara ok? käns som att jag kommer gå i med plektrumet annars

Postat

Detta löste problemet! tack så mycket.

En liten följd fråga, när man ställer in höjd på micarna och justerar de induviduella skruvarna för varje sträng. är det då standard att alla strängar ska ha samma volym? eller vill man ha svagt fallande.. att detta är en smaksak förstår jag med vad brukar man utgå ifrån?

Postat

Man behöver sällan ställa polskruvarna, men de två skruv som håller micen. Ska vara lite närmare på diskantsidan längre ifrån vid tjocke e-strängen. Du skall justera så att alla strängar har samma volym. 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.