IzeB (oregistrerad) Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Tjena. Ville bara kolla om nån varit med om nedan mer än jag: Brände precis en en test av en låt som jag gjort inatt. Till min förvåning när jag spelade upp den i Itunes listades en helt annan artist/låt/album kompositör. Här är vad itunes med hjälp av Gracenote får för info: Year: 2006 Song: Swift Pace Artist: The Life Of A Tear Album: The Formula Composer: Frederick M. King II Skulle ju vara spännande att höra hur den låter! Hittar inga solida träffar på nån av uppgifterna. Kan det det vara nån slags standard random fakenamn som de kör med, för att sedan kolla upp vad gracenote scannat in och ta det som låtidé, sälja den om det är nåt och ha? Låter lite långsökt konsprationsteoretiskt, men skulle kunna vara tekniskt möjligt iaf. Skivindustrin har eld i röva nu med illegala nedladdningar osv. Kan va kul och få lite feedback på detta, ännu roligare att höra låten listad ovan! Ses
jarlo Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 (redigerat) Som jag fattat det så fungerar det så att iTunes analyserar låtarna för att kunna hämta artist/låtnamn från nån databas. Den går säkert på nåt mer än bara låtlängd, men jag vet inte vad. Hur som helst har väl iTunes kommit fram till att din låt är lik (eller mest lik) Swift Pace och så fick den det namnet. Det är vad jag tror har hänt... EDIT: Det har hänt mig ett par gånger förresten. Extra roligt när det blir en massa japanska tecken 😛 Redigerat 19 augusti 2009 av jarlo
IzeB (oregistrerad) Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Som jag fattat det så fungerar det så att iTunes analyserar låtarna för att kunna hämta artist/låtnamn från nån databas. Den går säkert på nåt mer än bara låtlängd, men jag vet inte vad. Hur som helst har väl iTunes kommit fram till att din låt är lik (eller mest lik) Swift Pace och så fick den det namnet. Det är vad jag tror har hänt... Det konstiga är att jag inte hittar nåt egentligt band/låt/album som heter så. Visserligen får jag träff på namnet o så: Se detta: http://apps.facebook.com/natbert/artist/Th...rack/Swift+Pace men det i sin tur leder ingenstans, finns inte att köpa eller så....
jarlo Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Det konstiga är att jag inte hittar nåt egentligt band/låt/album som heter så.Visserligen får jag träff på namnet o så: Se detta: http://apps.facebook.com/natbert/artist/Th...rack/Swift+Pace men det i sin tur leder ingenstans, finns inte att köpa eller så.... Förstår inte riktigt varför de skulle lägga in felaktiga id-taggar i din låt om de ville sno den...? Hur som helst så kan jag inte tänka mig att du behöver oroa dig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.