Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag har en mycket trevlig VOX ToneLab LE och en MacBook Pro som även den kan klassas som mycket trevlig. Jag har dock problem med att koppla ihop de båda och få VOX editorn att fungera. Jag har en CME MIDI -> USB kabel mellan TLLE och min MacBook Pro. Jag har testat de tips jag hittat som generellt gällt MIDI-USB kablar och switchat MIDI kontaktern men jag får fortfarande följande felmeddelande: "Recieve error: Can´t recieve a dump message. Please check your ToneLabLE. All other requests are cancelled"

Jag har postat i VOX eget forum utan att få det minsta antydan till svar:http://www.voxamps.com/forum/topic.php?id=850

Är det någon som har en idé om vad det kan vara för problem? Jag gillar verkligen min ToneLab men om jag inte kan få det här att fungera känner jag mig tvungen att sälja den, i dagsläget spelar jag bara i min egen datorbaserade hemstudio och vill inte micka upp någon stärkare eftersom jag oftast spelar på kvällen när resten av familjen gått och lagt sig.

Tacksam för al form av input!

mvh

Oskar

• 1 månad senare...
Annons
Postat

Kanske inte helt oväntat så var det tunt med svar i den här tråden, men eftersom jag löst problemet själv passar jag på att svara på min egen fråga.

Den enkla MIDI->USB kabeln jag köpt var helt enkelt kass. Efter några timmars forumläsande gick jag ner till Upsala Musikverkstad (som de heter igen efter några år som 4Sound) och pratade med dem. Jag gick därifrån med en M-Audio MIDISPORT UNO (MIDISPORT serien verkar vara de kablar som rekommenderas på nätet) och det fungerade omedelbart, det vara bara att plugga in. Problemet löst.

Oskar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.