Jump to content
Annons

Tips på gitarrtopps inköp


Sacrilegium

Recommended Posts

tjenare, jag har börjat få funderingar om att uppgradera min ljuduppsättning lite. Just nu använder jag en Randall RH150 och den är jag rättså nöjd livemässigt, men när den kommer till inspelning blir det hyfsat grumligt och oklart ljud.

Jag har nu istället planerat till att slå till stort på ordentliga grejer och engl har väckt mitt intresse störst, ett gitarrljud som jag har som förebild är the forsaken med arts of desolvation albumet som ni kan lyssna på här:

Kan jag komma nånstans i närheten ? Eller är jag helt ute och cyklar ? vore intressant att höra era åsikter och tips

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför inte köra en Engl i så fall? Det verkar ju som om du vet vad du vill ha. Det ligger några toppar ute på Blocket såg jag senast igår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jo jag är extremt sugen på det, men jag tänkte om det var någon med lite mer erfarenhet om ämnet kunde tipsa om jag är helt ute och cyklar om jag vill komma nära det ljud som jag visa i exemplet.

Har tyvärr inte lyckats lägga vantarna på någon själv än eftersom utbudet i musikaffärerna här i jönköping inte är så stort tyvärr, ska ta och åka in till stan imorgon och fråga om dom vill beställa hem en så man kan prova.. dock så är det tveksamt att dom vill beställa hem för provning när det gäller så dyra grejer 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...