Jump to content
Annons

Playback - bugg? HJÄLP UPPSKATTAS!


misterolof

Recommended Posts

Hallå! Jag har haft det här problemet i fl studio i nästan ett år nu, har aldrig fattat vad felet är. Det handlar om att jag inte kan höra på audio clips när jag trycker på play-knappen. Jag misstänker att något är fel med programmet på min dator. Så här ligger det till:

Jag drar en ljudfil, tex en mp3, till step sequencern. Den hamnar som ett audio clip. Jag markerar antingen pattern/song mode (har testat båda) och trycker play. I pattern mode loopas bara tystnad. I song mode loopas också bara tystnad, eftersom ljudfilen inte går att lägga till som ett pattern/audio clip i playlisten.

Inte heller om jag spelar in ljudfilen med mikrofonen kan jag höra något ljud i playback. Då blir visserligen ett audio clip synligt i playlisten, men om man spelar upp i song mode så hörs inte ett ljud.

Vad är felet??? Jag blir GALEN.

EDIT: Någon...? .....

Redigerat av misterolof
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hallå! Jag har haft det här problemet i fl studio i nästan ett år nu, har aldrig fattat vad felet är. Det handlar om att jag inte kan höra på audio clips när jag trycker på play-knappen. Jag misstänker att något är fel med programmet på min dator. Så här ligger det till:

Jag drar en ljudfil, tex en mp3, till step sequencern. Den hamnar som ett audio clip. Jag markerar antingen pattern/song mode (har testat båda) och trycker play. I pattern mode loopas bara tystnad. I song mode loopas också bara tystnad, eftersom ljudfilen inte går att lägga till som ett pattern/audio clip i playlisten.

hUEoDPLMe.jpg

Spela upp med Song mode.

Eller,

UfSFAXiHB.jpg

Spela upp med Pattern mode.

Eller

t_nuEwZMLzk.gif

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...