misterolof Postat 3 augusti 2009 Postat 3 augusti 2009 (redigerat) Hallå! Jag har haft det här problemet i fl studio i nästan ett år nu, har aldrig fattat vad felet är. Det handlar om att jag inte kan höra på audio clips när jag trycker på play-knappen. Jag misstänker att något är fel med programmet på min dator. Så här ligger det till: Jag drar en ljudfil, tex en mp3, till step sequencern. Den hamnar som ett audio clip. Jag markerar antingen pattern/song mode (har testat båda) och trycker play. I pattern mode loopas bara tystnad. I song mode loopas också bara tystnad, eftersom ljudfilen inte går att lägga till som ett pattern/audio clip i playlisten. Inte heller om jag spelar in ljudfilen med mikrofonen kan jag höra något ljud i playback. Då blir visserligen ett audio clip synligt i playlisten, men om man spelar upp i song mode så hörs inte ett ljud. Vad är felet??? Jag blir GALEN. EDIT: Någon...? ..... Redigerat 4 augusti 2009 av misterolof
misterolof Postat 4 augusti 2009 Trådstartare Postat 4 augusti 2009 Jag vet att det låter konstigt, men jag vet fasen inte vad jag ska göra. Någon som kan hjälpa till? Vore oändligt tacksam.
Taner Postat 6 augusti 2009 Postat 6 augusti 2009 (redigerat) misterolof sa: Hallå! Jag har haft det här problemet i fl studio i nästan ett år nu, har aldrig fattat vad felet är. Det handlar om att jag inte kan höra på audio clips när jag trycker på play-knappen. Jag misstänker att något är fel med programmet på min dator. Så här ligger det till: Jag drar en ljudfil, tex en mp3, till step sequencern. Den hamnar som ett audio clip. Jag markerar antingen pattern/song mode (har testat båda) och trycker play. I pattern mode loopas bara tystnad. I song mode loopas också bara tystnad, eftersom ljudfilen inte går att lägga till som ett pattern/audio clip i playlisten. Spela upp med Song mode. Eller, Spela upp med Pattern mode. Eller Redigerat 6 augusti 2009 av Taner
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.