misterolof Posted August 3, 2009 Posted August 3, 2009 (edited) Hallå! Jag har haft det här problemet i fl studio i nästan ett år nu, har aldrig fattat vad felet är. Det handlar om att jag inte kan höra på audio clips när jag trycker på play-knappen. Jag misstänker att något är fel med programmet på min dator. Så här ligger det till: Jag drar en ljudfil, tex en mp3, till step sequencern. Den hamnar som ett audio clip. Jag markerar antingen pattern/song mode (har testat båda) och trycker play. I pattern mode loopas bara tystnad. I song mode loopas också bara tystnad, eftersom ljudfilen inte går att lägga till som ett pattern/audio clip i playlisten. Inte heller om jag spelar in ljudfilen med mikrofonen kan jag höra något ljud i playback. Då blir visserligen ett audio clip synligt i playlisten, men om man spelar upp i song mode så hörs inte ett ljud. Vad är felet??? Jag blir GALEN. EDIT: Någon...? ..... Edited August 4, 2009 by misterolof
misterolof Posted August 4, 2009 Author Posted August 4, 2009 Jag vet att det låter konstigt, men jag vet fasen inte vad jag ska göra. Någon som kan hjälpa till? Vore oändligt tacksam.
Taner Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 (edited) Hallå! Jag har haft det här problemet i fl studio i nästan ett år nu, har aldrig fattat vad felet är. Det handlar om att jag inte kan höra på audio clips när jag trycker på play-knappen. Jag misstänker att något är fel med programmet på min dator. Så här ligger det till: Jag drar en ljudfil, tex en mp3, till step sequencern. Den hamnar som ett audio clip. Jag markerar antingen pattern/song mode (har testat båda) och trycker play. I pattern mode loopas bara tystnad. I song mode loopas också bara tystnad, eftersom ljudfilen inte går att lägga till som ett pattern/audio clip i playlisten. Spela upp med Song mode. Eller, Spela upp med Pattern mode. Eller Edited August 6, 2009 by Taner
Recommended Posts