Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ! 🙂

Jag hÄller pÄ med att bygga ihop en liten hemmastudio.

Nu har jag kommit till att jag ska köpa en midi-klaviatur och funderar/Àr ganska sÀker pÄ, att jag ska

köpa en "Korg microkontrol".

Jag har Àven funderat pÄ att köpa en "Korg Pad-kontrol" till microkontrollen. Men jag undrar, vad mer har korg pad kontrollen att

erbjuda Àn korg microkontroll.

PÄ microkontrollen sÄ finns det ju redan inbyggda pads, sÄ dÀrför undrar jag om det Àr vÀrt att köpa en padkontrol om jag har

en microkontrol ? Det enda som inte finns pÄ microkontrollen men som finns pÄ padkontrollen Àr ju en X-Y kontroll ?

SÄ till min frÄga.

Är det vĂ€rt att köpa bĂ„de en Korg Micro Kontrol OCH en Korg Pad kontrol.

Eller borde jag istÀllet bara köpa en korg micro kontrol, eftersom padkontrollen inte ger mig sÄ mycket mer ?

post-22127-1246619153_thumb.jpg

post-22127-1246619163_thumb.jpg

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

att köpa bÄda Àr nog rÀtt overkill, jag skulle bara köpt en Micro Kontrol, och sen köpt annat för pengarna. Om du nu skulle ha behov av en pad till sÄ försvinner den ju inte direkt.

Postat

Jag har en padkontrol till salu ocksÄ om du nu bestÀmmer dig för bÄda...

Men ja vad ska man sÀga. tycker ocksÄ det kan vara lite overkill. Fast det beror ju pÄ vad du ska anvÀnda sjÀlva padsen till.

Skaru bara trycka lite Ä sÄ kanske spela lite trummor sÄ borde nog microkontrollen funka.

Vill du dock ha bÀttre spelmöjligheter vad gÀller spela trummor med padsen sÄ Àr ju padkontrollen att rekomendera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.