JoinAS Postat 3 juli 2009 Postat 3 juli 2009 Hej ! đ Jag hĂ„ller pĂ„ med att bygga ihop en liten hemmastudio. Nu har jag kommit till att jag ska köpa en midi-klaviatur och funderar/Ă€r ganska sĂ€ker pĂ„, att jag ska köpa en "Korg microkontrol". Jag har Ă€ven funderat pĂ„ att köpa en "Korg Pad-kontrol" till microkontrollen. Men jag undrar, vad mer har korg pad kontrollen att erbjuda Ă€n korg microkontroll. PĂ„ microkontrollen sĂ„ finns det ju redan inbyggda pads, sĂ„ dĂ€rför undrar jag om det Ă€r vĂ€rt att köpa en padkontrol om jag har en microkontrol ? Det enda som inte finns pĂ„ microkontrollen men som finns pĂ„ padkontrollen Ă€r ju en X-Y kontroll ? SĂ„ till min frĂ„ga. Ăr det vĂ€rt att köpa bĂ„de en Korg Micro Kontrol OCH en Korg Pad kontrol. Eller borde jag istĂ€llet bara köpa en korg micro kontrol, eftersom padkontrollen inte ger mig sĂ„ mycket mer ?
niklus Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 att köpa bÄda Àr nog rÀtt overkill, jag skulle bara köpt en Micro Kontrol, och sen köpt annat för pengarna. Om du nu skulle ha behov av en pad till sÄ försvinner den ju inte direkt.
Rydén Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 Om du inte hunnit köpa Àn kanske den hÀr kan vara nÄgot. http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?...nonceid=5664354
Pazo Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 Jag har en padkontrol till salu ocksÄ om du nu bestÀmmer dig för bÄda... Men ja vad ska man sÀga. tycker ocksÄ det kan vara lite overkill. Fast det beror ju pÄ vad du ska anvÀnda sjÀlva padsen till. Skaru bara trycka lite Ä sÄ kanske spela lite trummor sÄ borde nog microkontrollen funka. Vill du dock ha bÀttre spelmöjligheter vad gÀller spela trummor med padsen sÄ Àr ju padkontrollen att rekomendera.
reVolt Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 nanoPAD och nanoKontroll dÄ? Köpte bÄda för 750:- styck... har dock inte fÄtt min nanoKontroll att fungera med Garageband Ànnu... http://www.korg.com/nanoseries
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.