Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Va dumt

Köpte fostex studiomonitorer tyckte det blev hel rätt pris nöjd över detta kap var jag ända tills i dag.

Då ringde säljaren en firma är det.

Jo han frågade om jag bara skulle ha en monitor

Efter som auktion gällde en st.

Nej jag vill nog ha två st.

Så nu vet jag inte om det är så illa att jag får betala typ köp nu pris för monitor nr2.

Men det förvånar mig inte.

Det här är mitt fel jag har inte läste inte beskrivningen.

Det står att.

pris avser per st.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ja det gäller läsa annonsen ordentligt. Är huvudet dumt får plånboken lida. Enda du får betala för en eftersom det står det. Inget annat går kräva.

Redigerat av DieHard
Postat
Ja det gäller läsa annonsen ordentligt. Är huvudet dumt får plånboken lida. Enda du får betala för en eftersom det står det. Inget annat går kräva.

Hmm, konsumentköplagen och distansavtal? Säljaren är ju en näringsidkare, vad gäller då?

Jag skulle läsa på, samt kolla med kommunens konsumentvägledning.

http://www.konsumentratt.konsumentverket.s...gArticleId=6085

"Handla från företag

Om du köper en vara på nätauktion av ett företag gäller samma regler som vid annan e-handel. Det innebär bland annat att du har 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Ångerrätten gäller dock inte om det går att närvara vid auktionen. Den måste helt och hållet vara på nätet. Auktionsföretag kan ibland gardera sig med att varorna säljs i befintligt skick. Men en vara är fortfarande felaktig om den är i sämre skick än vad du har kunnat förutsätta utifrån varans utropspris. Konsumentköplagens regler gäller i fråga om reklamationsrätt och annat.

Läs mer om dina rättigheter när du handlar på Internet under E-handel."

Postat

När man ser två st på bilden så tänkte jag inte mer på det.

Och vem har bruk för 1 studio monitor?.

Nej Billebro fult trick 🙂

Men ni har rätt skulle läst allt som stod i produktbeskrivningen.

Postat

Vanligast är förstås att man köper två monitorer, men det är ganska nödvändigt att kunna köpa enstaka monitorer också. Om det bara gick att köpa i par, så hade man aldrig kunnat sätta ihop en surroundanläggning... 🙂

Det är däremot väldigt dålig stil om de sätter ut en bild med två monitorer när de bara säljer en. Man tycker ju att bilden i annonsen borde stämma överens med verkligheten...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.