Jump to content
Annons

hur kopplar jag v ampen till datan?


sosper

Recommended Posts

Annons
deeman (oregistrerad)
vad behöver jag för kabel för att kunna koppla V amp 2 behringer till datorn .. och vad kostar en sådan? 😆 tack

Beror helt på vad ditt ljudkort har för ingångar.

Men antagligen

1 Tele / 1xMini tele.

Y kabel 2xTele / Minitele.

Tele /RCA

etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror helt på vad ditt ljudkort har för ingångar.

Men antagligen

1 Tele / 1xMini tele.

Y kabel 2xTele / Minitele.

Tele /RCA

etc.

det fanns något som hette "Midi/usb" kabel är det pris värt? och om jag kopplar den till datan och ska spela in kommer jag behöva nått specielt program som kostar pengar osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

det fanns något som hette "Midi/usb" kabel är det pris värt? och om jag kopplar den till datan och ska spela in kommer jag behöva nått specielt program som kostar pengar osv?

en midi kabel skickar inget ljud utan data om hur man tex spelar från ett midi-keyboard

om du vill spela in ljud från din v-amp behöver du en audio kabel och en ljudingång i datorn.

och inte en midikabel!

observera att datan och datorn är två helt olika saker...

man behöver inte köpa program utan det finns fler olika gratis beroende på vad du vill göra

Link to comment
Dela på andra sajter

det fanns något som hette "Midi/usb" kabel är det pris värt? och om jag kopplar den till datan och ska spela in kommer jag behöva nått specielt program som kostar pengar osv?

Ja, en midikabel är prisvärd . Med en sån kabel kan du ladda hem ljudinställningar från nätet och lägga in dom i din V-amp. Men som flera har skrivit tidigare i tråden så skickas det inget ljud i midikabeln, där går det bara datasignaler som berättar för datorn och V-ampen hur inställningarna ser ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
en midi kabel skickar inget ljud utan data om hur man tex spelar från ett midi-keyboard

om du vill spela in ljud från din v-amp behöver du en audio kabel och en ljudingång i datorn.

och inte en midikabel!

observera att datan och datorn är två helt olika saker...

man behöver inte köpa program utan det finns fler olika gratis beroende på vad du vill göra

så en audio kabel kan göra så jag kan spela in med v amp och gitarr på datorn? 😆 vad kostar en sådan ? ;D

vart kopplar jag in den på v ampen? för jag kanske har en sådan.. jag har en sådan "mp3" kabel med den kan jag koppla typ... bara för att förklara och se om det är den kabeln, jag kopplar i min kabel i uttaget phones på min förstärkare till "phones uttaget" på datorn så blir min förstärkare mina dator högtalare kan det var en sådan kabel? 🙂 som är audio kabel skicka gärna länk på en sådan kabel så jag får se 🙂

Redigerat av sosper
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...