Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan kÀra studiovÀnner!

Jag tĂ€nkte göra om min ”Hobby-studio” hemma till en lite mera proffsig sĂ„dan. Jag har kikat runt en del kring akustikbehandling i ungefĂ€r en vecka och med lite mer skinn pĂ„ benen Ă€n tidigare skulle jag Ă€ndĂ„ behöva lite hjĂ€lp :rolleyes:

Jag anvÀnder rummet bÄde till att spela in i och att lyssna/mixa i. Jag har tagit lite bilder pÄ rummet och pillat ihop en liten ritning i 2d (Jag hajar inte riktigt det dÀr med 3d-modeller som jag sett mÄnga anvÀnda sig av hÀr pÄ forumet).

post-14019-1244915960_thumb.jpg

Ritning över rummet

post-14019-1244915977_thumb.jpg

OmrÄde A +dörr+ OmrÄde B

post-14019-1244915986_thumb.jpg

OmrÄde C + Fönster + OmrÄde D

post-14019-1244916004_thumb.jpg

OmrÄde E + OmrÄde F + Blivande FörrÄdet

post-14019-1244916010_thumb.jpg

OmrÄde G + Arbetsplats + OmrÄde H

UrsÀkta röran! Hela rummet Àr under renovering. Det Àr 190 cm i tak och det Àr tvÄ takbjÀlkar som sticker ner 12 cm. Golvet bestÄr av heltÀckande matta. VÀggarna Àr gipsvÀggar. Tygskynket som finns med pÄ ritningen men inte pÄ bilderna har jag inte hunnit sÀtta upp Ànnu.

Det som ska spelas in i rummet Àr sÄng, elgitarr, akustisk gitarr, bas, flöjter och diverse slagverk. Vart behöver jag dÀmpa och med vad? Var ska jag spela in vad och i vilken riktning?

Jag har 4 stycken absorbenter som Àr 60x135 cm. Annars försöker jag hÄlla budgeten lÄg och bygger hellre eget Àn köper nytt.

Ha en trevlig kvĂ€ll! Kan passa pĂ„ att tipsa för de som missat de att det börjar en helkvĂ€ll med gitarrprogram nu pĂ„ 2an! 😄

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.