Kiiimme Postat 13 juni 2009 Postat 13 juni 2009 Hejsan kĂ€ra studiovĂ€nner! Jag tĂ€nkte göra om min âHobby-studioâ hemma till en lite mera proffsig sĂ„dan. Jag har kikat runt en del kring akustikbehandling i ungefĂ€r en vecka och med lite mer skinn pĂ„ benen Ă€n tidigare skulle jag Ă€ndĂ„ behöva lite hjĂ€lp Jag anvĂ€nder rummet bĂ„de till att spela in i och att lyssna/mixa i. Jag har tagit lite bilder pĂ„ rummet och pillat ihop en liten ritning i 2d (Jag hajar inte riktigt det dĂ€r med 3d-modeller som jag sett mĂ„nga anvĂ€nda sig av hĂ€r pĂ„ forumet). Ritning över rummet OmrĂ„de A +dörr+ OmrĂ„de B OmrĂ„de C + Fönster + OmrĂ„de D OmrĂ„de E + OmrĂ„de F + Blivande FörrĂ„det OmrĂ„de G + Arbetsplats + OmrĂ„de H UrsĂ€kta röran! Hela rummet Ă€r under renovering. Det Ă€r 190 cm i tak och det Ă€r tvĂ„ takbjĂ€lkar som sticker ner 12 cm. Golvet bestĂ„r av heltĂ€ckande matta. VĂ€ggarna Ă€r gipsvĂ€ggar. Tygskynket som finns med pĂ„ ritningen men inte pĂ„ bilderna har jag inte hunnit sĂ€tta upp Ă€nnu. Det som ska spelas in i rummet Ă€r sĂ„ng, elgitarr, akustisk gitarr, bas, flöjter och diverse slagverk. Vart behöver jag dĂ€mpa och med vad? Var ska jag spela in vad och i vilken riktning? Jag har 4 stycken absorbenter som Ă€r 60x135 cm. Annars försöker jag hĂ„lla budgeten lĂ„g och bygger hellre eget Ă€n köper nytt. Ha en trevlig kvĂ€ll! Kan passa pĂ„ att tipsa för de som missat de att det börjar en helkvĂ€ll med gitarrprogram nu pĂ„ 2an! đ
Gilbert Postat 13 juni 2009 Postat 13 juni 2009 Om du inte redan plöjt denna trÄd: https://www.studio.se/index.php?showtopic=53377 sÄ Àr det en bra början.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.