Jump to content
Annons

Hjälp med gammal/vintage-förstärkare!


kim87

Recommended Posts

Har en gammal (70tal) FBT 500 R-2 rörgitarrförstärkare (som jag dock inte använder särskilt mycket). Tänkte kolla om någon av er här vet huruvida det är en åtråvärd

gammal "fin" stärkare, eller bara något skit? Den låter jäkligt bra faktiskt när jag kör med cleant ljud (har bland annat en fender super reverb att jämföra med).

Har märkt att det är fler än vad jag trodde som är "väldigt intresserade" av att köpa den. Behöver lite hjälp med värdering isåfall, för jag har i nuläget utgått från att man i princip kan "skambuda" på den?

Den är från 70talet, aldrig servad så vitt jag vet. Är en hel del grejer som krånglar, effekterna (reverb, tremolo), samt ena kanalen krånglar/sprakar, men den andra kanalen funkar fint.

Förstärkaren är en 50 watts topp + låda med två högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har en gammal (70tal) FBT 500 R-2 rörgitarrförstärkare (som jag dock inte använder särskilt mycket). Tänkte kolla om någon av er här vet huruvida det är en åtråvärd

gammal "fin" stärkare, eller bara något skit? Den låter jäkligt bra faktiskt när jag kör med cleant ljud (har bland annat en fender super reverb att jämföra med).

Har märkt att det är fler än vad jag trodde som är "väldigt intresserade" av att köpa den. Behöver lite hjälp med värdering isåfall, för jag har i nuläget utgått från att man i princip kan "skambuda" på den?

Den är från 70talet, aldrig servad så vitt jag vet. Är en hel del grejer som krånglar, effekterna (reverb, tremolo), samt ena kanalen krånglar/sprakar, men den andra kanalen funkar fint.

Förstärkaren är en 50 watts topp + låda med två högtalare.

Regga dig på BOJen och fråga där. Där har dom örnkoll på alla gamla rörstärkare så där får du säkerligen snabba svar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...