Jump to content
Annons

Ett program för att synkronisera en video med ett ljudspår?


Masatomega

Recommended Posts

Hej!

Jag är en övande hemmatrummis som precis har spelat in en video där jag spelar till en låt (med låten i hörlurar) och jag undrar om någon här har ett förslag på ett bra sätt att lägga på ett ljudspår till det. Vill med andra ord lägga på original-låten ovanpå min video så att man kan höra det jag spelar till. Vet någon om ett enkelt (gärna gratis 😄 men alla förslag är välkomna) program där man lätt kan synkronisera och justera ljudstyrkan på de båda och sedan spara det i ett simpelt videoformat?

Tack på förhand! 😄

//Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för svaren!

Har använt Moviemaker förut, med mindre bra resultat. Den version jag har låter mig inte flytta klipp eller ljudspår hur jag vill, utan bara till bestämda tidsintervall. Det är nästinpå omöjligt att synka ibland.

iMovie har jag inte testat, men pappa har en Macbook pro på jobbet som han kan låna hem. 😄 Ska prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Förhoppningsvis har han Logic oxå och då importerar du bara filmen till Logic, i Logic kan du justera ljudspåret på tidsaxeln och även ljudet i sig förstås. I quicktime can man exportera film utan ljud om man vill. Har han Logic så är det bara att starta quicktime och Logic så kan man spela in bra ljud och bild samtidigt och slippa ett steg, det finns väl förmodligen en webkamera i hans dator oxå. Så lirar jag in mina filmer när jag spelar och sjunger.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Sweet! Ska prova det också. Vet inte hur bra webkameran och micen på Mac'en är för inspelning av akustiska trummor dock. 😛

Bäst är ju förstås om man har ett "riktigt ljudkort" men det ska väl gå att koppla in tex en mixer till line in på macen. Kolla signalen bara så det inte distar.

Jag kör ju med mitt Saffire Pro 10 i/o in i Logic och med min webkamera in i quicktime, båda programmen igång på rec samtidigt.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...