Jump to content
Annons

ReFx Nexus 1.4.1 har slutat fungera


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Hej.

Har kört Nexus en längre tid, köpte 1.3 back in the days och har sedan uppgraderat till 1.4.1. Kör Cubase SX3.

Det har alltid fungerat kalasbra men plötsligt en dag när jag laddade in synthen var båda listorna tomma, till vänster med packet och till höger med ljuden.

Bläddrar jag långt ner i den vänstra listan som nu var ju lång som helst hittar jag mina pack längst ner, men när jag klickar på dem läser den inte in packet och jag får således inte upp ljuden. Jag kan inte använda nexus alls...

Gamla projekt som redan använder nexus fungerar fint, men jag kan inte läsa in en ny synth??

Jag har mailat refx men får inget svar :/ Ominstallation hjälper inte ett piss.

Hjälp! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Ja det var inte många svar man fick här inte. :/

felet visade sig vara att filen "A0 Test Tone.nxs" hade blivit korrupt och behövde bytas ut. Fick en ny fil från ReFX till slut.

Ska jag verkligen tro på att ingen haft detta fel förut? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Haft exakt samma problem. Och eftersom jag inte hittade mina CD-skivor så fick jag maila Nexus, och fick en ny. Har hänt såhär ungefär till och från. Roligaste var att alla Exp, fungerade men inte orginalljuden, så jag satte mig i V-station och gjorde egna leads.

Men åter till tråden...

Så måste man avinstallera HELA NEXUS. Patcha upp den, och sen lägga in filen Test, på nytt. Och även alla Exp.

Det är just Testtone, som allt beror på. Så ha den på skrivbordet eller någonstans där du har tillgång till den. Jag har inte prövat att ladda in Testtone manuellt, men du kan försöka.

Men tyvärr, så såg jag inte tråden, och varför ingen svarar är väl för de vet vad problemet beror på men det vet inte hur man ska lösa det hela.

// Nemthon

Redigerat av Nemthon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...