Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vill göra en remix på en a capella fil jag har, men när jag importerar den i Fruity Slicer så gör den automatiskt kanske upp till #127 slices, sen hoppar den upp till en på ~700 som bara repeatar sig självt hela tiden.

Varför blir det så? varför tar den inte med hela .wav filen?

Tack! 😄

Annons
Postat

Tack! 😆

Pianoroller räcker inte till, acapellas ska du köra i audioclips eller i samplern.

Postat

jag tycker det är rätt kul att leka i Slicern. men om jag inte är helt borta så finns det två stycken rattar på höger sida av slicern där man justerar längden och antal klipp av .wav filen. Man hittar det mesta genom leka med alla random rattar man kan hitta 😄

Postat
Jag vill göra en remix på en a capella fil jag har, men när jag importerar den i Fruity Slicer så gör den automatiskt kanske upp till #127 slices, sen hoppar den upp till en på ~700 som bara repeatar sig självt hela tiden.

Tack! 🙂

Har aldrig gjort så förut. Men om du verkligen vill köra slicern så kan du väl bara klippa ut en viss del av acapellan och köra slicern på den? 🙂

Det var det som dök upp först i mitt huvud och det lät smartast.... i mitt huvud.

• 2 veckor senare...
Postat

Tack! 🙁

dra ner rattarna längst åt vänster så ser du att sliceningarna minskar succesivt tills att det e orginal wav filen. Den är där men slicen delar upp den per automatik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.