Jump to content
Annons

Goddag i stugan.


Hedkvist

Recommended Posts

Goddagens allihopa.

Hedkvist äntrar Studio-Forum efter tips från gammal bekant. Har nog läst lite trådar här via google under uppstartsperioden av min studio känns det som, och det verkar ju bara logiskt. 27 år gammal. Har spelat musik, mestadels men inte bara i den hårdare skolan sedan jag var cirkus 14 bast, har släppt skivor och turnerat en del med tidigare band och är hungrig på att hela tiden ta det till nästa nivå. Så därför kändes det logiskt att nu när jag faktiskt blivit "stor", har inkomst och såntdärnt förverkliga en gammal dröm om en projektstudio i hemmet. Primärt bygger jag för att ha en zon för min kreativitet, där jag kan leva ut mitt återupplivade soloprojekt eller komponera låtar till mitt band Eskatologia (http://www.myspace.com/eskatologia)... inte för att bli rik på Max Martin-hits alltså. ;-)

Bygger just nu studio kring ett Behringer BCA2000-ljudkort och det har fungerat som en dans så långt. Uppskattar den analoga känslan i kontrollerna. Kör 40W hörning ut därifrån och har precis börjat mixa ned de första trevande försöken till inspelningar. Ska nog mest troligt kompletteras med en BCF2000 inom en inte alltför avlägsen framtid. Hoppas väl här kunna förkovra mig i världens bästa hobby, få tips, nya kontakter och svar på frågor (som inte redan besvarats 1000 gånger, netikett anm.)

Fridens till er alla.

M.Hedkvist

post-21587-1240574811_thumb.jpg

Redigerat av Hedkvist
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tackar för det varma välkomnandet.

Saker som jag inte nämnde i inlägg # 1 men som väl kan tänkas vara relevant är att jag är stationerad i Göteborg (Norrlänning i Exil) och spelar in i Sonar 8. Förutom detta använder jag Reason och Ableton för att förverkliga idéer av olika slag.

Min studio byggs på en ganska tight budget, så det blir nog en del trådar i Köpes såhär i inledningen. :-P

Redigerat av Hedkvist
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...