oliverp (oregistrerad) Postat 22 april 2009 Postat 22 april 2009 (redigerat) Hej allihopa Jag skulle behöva ett tips på ett bra datorprogram Vad jag vill göra är två saker: - Mixa låtar, INTE live - Remixa låtar Jag söker alltså ett program som har funktioner beatmatching, effekter, bpm-räknare osv Alltså ungefär som Traktor coh virutuall dj fast jag vill kunna klippa och klistsra i låtarna. Nån som har nått bra tips? värt att säga är oxå att jag inte tänker använda mig av någon extern controller Redigerat 22 april 2009 av Gäst
Dannesomfan Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Hej allihopa Jag skulle behöva ett tips på ett bra datorprogram Vad jag vill göra är två saker: - Mixa låtar, INTE live - Remixa låtar Jag söker alltså ett program som har funktioner beatmatching, effekter, bpm-räknare osv Alltså ungefär som Traktor coh virutuall dj fast jag vill kunna klippa och klistsra i låtarna. Nån som har nått bra tips? värt att säga är oxå att jag inte tänker använda mig av någon extern controller mixmeister fusion funkar rätt bra för mig. Enkelt och användarvänligt, Men då är jag ju ingen superdj
hegobald Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 Ta en titt på Sony Acid familjen http://www.sonycreativesoftware.com/products/acidfamily.asp Finns en gratis version också att testa på http://www.acidplanet.com/downloads/xpress/
Anders F Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 Kanske audacity kan vara något att börja med som är gratis också. Vet dock inte om det finns BPM-räknare, men det kanske finns någon gratis plugg till det. MVH Anders
martinstorm Postat 29 april 2009 Postat 29 april 2009 Låter som du borde ta en titt på Ableton Live +1 😉
John Nasty Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Ableton Live alla dagar i veckan för dina behov =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.