Ludde46 (oregistrerad) Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Nu har jag fått ett problem..jag kör reason M-adapted som rewire med pro tools Men när jag skall köra reason via midi/keyboard så kommer den här feldialogrutan upp Midi input problem...check your preferences...kollade i tråden om reason här men tyckte den inte förklarade vad som är fel...så kan ni tala om för mig hur jag gör ?
Anders F Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Nu har jag fått ett problem..jag kör reason M-adapted som rewire med pro toolsMen när jag skall köra reason via midi/keyboard så kommer den här feldialogrutan upp Midi input problem...check your preferences...kollade i tråden om reason här men tyckte den inte förklarade vad som är fel...så kan ni tala om för mig hur jag gör ? Nu är jag itne insatt i reason. Men kör adapted som du ibland. Jag misstänker att du ska ställa in din midisynth även i reasons preferences och välja rätt inställningar där. Som sagt, så misstänker jag bara att detta kan vara problemet. MVH Anders ' '
Ludde46 (oregistrerad) Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Tjeena Ja när jag sätter midi input i reason blir det problem....jag fick det nästan att funka, men då fick jag sätta default thru instrument i PT till det instrumentet jag ville spela på i reason...men det verkar ju vara bökigt....jag gör något fel, men som vanligt räcker inte hjärnan till för tillfället 🙂
Anders F Postat 10 april 2009 Postat 10 april 2009 TjeenaJa när jag sätter midi input i reason blir det problem....jag fick det nästan att funka, men då fick jag sätta default thru instrument i PT till det instrumentet jag ville spela på i reason...men det verkar ju vara bökigt....jag gör något fel, men som vanligt räcker inte hjärnan till för tillfället 🙂 Hejsan Fungerar det om du bara öppnar reason? Alltså inte som rewire. Beskriv gärna hela kopplingsschemat och de inställningar du gjort. Bidra med lite bilder också 🙂 MVH Anders
Ludde46 (oregistrerad) Postat 12 april 2009 Postat 12 april 2009 Ja det funkar om jag kör midiinput direkt i reason....ja jag satte no midi input i reason och kör via rewire i PT sen satte jag reason på tre aux input I PT och skickade signalerna till varsitt audiospår, sen är jag tvungen att välja instrument I PT ( midi preferences ) och sätta det instrumentet jag vill spela på till midi thru
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.