Jump to content
Annons

Recommended Posts

Ludde46 (oregistrerad)
Postat

Nu har jag fått ett problem..jag kör reason M-adapted som rewire med pro tools

Men när jag skall köra reason via midi/keyboard så kommer den här feldialogrutan upp

Midi input problem...check your preferences...kollade i tråden om reason här

men tyckte den inte förklarade vad som är fel...så kan ni tala om för mig hur jag gör ?

Annons
Postat
Nu har jag fått ett problem..jag kör reason M-adapted som rewire med pro tools

Men när jag skall köra reason via midi/keyboard så kommer den här feldialogrutan upp

Midi input problem...check your preferences...kollade i tråden om reason här

men tyckte den inte förklarade vad som är fel...så kan ni tala om för mig hur jag gör ?

Nu är jag itne insatt i reason. Men kör adapted som du ibland. Jag misstänker att du ska ställa in din midisynth även i reasons preferences och välja rätt inställningar där. Som sagt, så misstänker jag bara att detta kan vara problemet.

MVH

Anders

'

'

Ludde46 (oregistrerad)
Postat

Tjeena

Ja när jag sätter midi input i reason blir det problem....jag fick det nästan att funka, men då fick jag sätta default thru instrument i PT till det instrumentet

jag ville spela på i reason...men det verkar ju vara bökigt....jag gör något fel, men som vanligt räcker inte hjärnan till för tillfället 🙂

Postat
Tjeena

Ja när jag sätter midi input i reason blir det problem....jag fick det nästan att funka, men då fick jag sätta default thru instrument i PT till det instrumentet

jag ville spela på i reason...men det verkar ju vara bökigt....jag gör något fel, men som vanligt räcker inte hjärnan till för tillfället 🙂

Hejsan

Fungerar det om du bara öppnar reason? Alltså inte som rewire. Beskriv gärna hela kopplingsschemat och de inställningar du gjort. Bidra med lite bilder också 🙂

MVH

Anders

Ludde46 (oregistrerad)
Postat

Ja det funkar om jag kör midiinput direkt i reason....ja jag satte no midi input i reason och kör via rewire i PT

sen satte jag reason på tre aux input I PT och skickade signalerna till varsitt audiospår, sen är jag tvungen att

välja instrument I PT ( midi preferences ) och sätta det instrumentet jag vill spela på till midi thru

post-21297-1239535509_thumb.jpg

post-21297-1239535518_thumb.jpg

post-21297-1239535567_thumb.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.