Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hejsan har precis börjat med att göra egen musik och det är house jag har tänkt att ägna min tid åt. insåg snabbt att jag inte hade fått med några bra house syntar osv så nu är jag i behov utav bra trum ljud, effekter, synthar och dylikt att ha i min musik. har en liten budget och ganska klen dator så det blir nog inga monster synthar tyvärr. behöver tips om bra prisvärda synthar och framföralt ljud att bygga upp egna trumloopar med. gratis är ju alltid bra men det är viktigare med rätt sound. soundet jag vill uppnå är något i stil med laidback lukes senare pruduktioner och kanske även lite swedish house maffia, deadmau5. ja vill helt enkelt försöka få det att låta proffsigt även ifall det kanske inte är det lättaste.

Redigerat av MR V
Annons
Postat
hejsan har precis börjat med att göra egen musik och det är house jag har tänkt att ägna min tid åt. insåg snabbt att jag inte hade fått med några bra house syntar osv så nu är jag i behov utav bra trum ljud, effekter, shyntar och dylikt att ha i min musik. har en liten budget och ganska klen dator så det blir nog inga monster shyntar tyvärr. behöver tips om bra prisvärda shyntar och framföralt ljud att bygga upp egna trumloopar med. gratis är ju alltid bra men det är viktigare med rätt sound. soundet jag vill uppnå är något i stil med laidback lukes senare pruduktioner och kanske även lite swedish house maffia, deadmau5. ja vill helt enkelt försöka få det att låta proffsigt även ifall det kanske inte är det lättaste.

www.kvraudio.com

Gratis allt.

Postat (redigerat)

tack så mycket 😉 tips på någon speciell synth kanske? 🙂

Redigerat av MR V
Postat

Kan rekommendera Vengeance sample CDs. De flesta house och dance gudar använder dessa (inkl mig :-)).

Vilken synth? Det är bara att söka här på forumet så får du en massa förslag men Sylenth kan vara ett ok val att börja med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.