Jump to content
Annons

Serienummer till FL


Warpfuz

Recommended Posts

Missförstå mig helst inte nu. 😄 Vad jag vill är inte att få tag i ett serienummer till mitt nedladdade FL, utan jag vill veta hur jag får reda på vad jag har för serienummer. Köpte FL Studio 5 år 2005, så har en regkey och så. Vad jag ville nu var att på mitt konto på image-line.com skriva in mitt serienummer för att bevisa att jag köpt FL Studio.

Jag hittar inte serienumret i Help>About... som jag trodde att det skulle finnas, och heller inte i regkeyn. Någon som är mer tekniskt bevandrad i detta än mig? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det inte serienumret som syns i uppe i vänster(!) hörn på FL när man startar programmet?

Alldeles bredvid "FL Studio" där sedan filnamnet för den fil man har öppen finns.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ja, då borde det vara den jag menar. Min kod däruppe har iaf 20 tecken.

(För det där med att det är printat på manual och/eller CD hjälper ju inte om man köpt download-versionen... 😄)

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste på lite nu i Knowledge Base på image-line.com:

The Download version of our software (FL Studio, Deckadance, plugins, ...) does not use a serial number or registration number.

There is no code you need to enter in the program to register it.

Då vet jag det. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?? *förvirring*

Eller javisstja, det var ju därför man fick en RegKey... 😄

Men man behöver väl ändå nån from av "bevis" för att kunna komma in på deras supportforum? Men det kanske inte var det du var ute efter...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man behöver väl ändå nån from av "bevis" för att kunna komma in på deras supportforum? Men det kanske inte var det du var ute efter...?

Mjo, mer eller mindre. Vad jag var ute efter var att ladda ner 8.5 betan, och då måste jag bevisa att jag är en kund. Nu har jag ju bara ett registrerat konto, men står inget om att jag köpt någon produkt. Och kan inte skriva i forumet, då måste man vara en registrerad kund... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men syns inte den koden jag pratade om tidigare i ditt FL då? (I mitt fall är det mitt namn följt av en bunt siffror, totalt 20 tecken.)

Tror alldeles bestämt att jag bara behövde ange den när jag registrerade mig på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo, mer eller mindre. Vad jag var ute efter var att ladda ner 8.5 betan, och då måste jag bevisa att jag är en kund. Nu har jag ju bara ett registrerat konto, men står inget om att jag köpt någon produkt. Och kan inte skriva i forumet, då måste man vara en registrerad kund... 🙂

Ditt konto måste bli ihopkopplat med identiteten som finns i din RegKey. Annars syns inte dina köp. Jag hade samma problem för några månader sedan. Kontakta support så hjälper dem dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt konto måste bli ihopkopplat med identiteten som finns i din RegKey. Annars syns inte dina köp. Jag hade samma problem för några månader sedan. Kontakta support så hjälper dem dig.

Danke. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...