Jump to content
Annons

vad menas med en wavetable synth?


perko

Recommended Posts

jag funderar eller rättare sagt SKA köpa en hårdvarusynth nu till sommaren. en jag funderat på är Waldorf Blofeld. det står att det är en wavetablesynth. vad menas med det??? kan man ratta fram egna ljud i en sådan???? har lite misstankar att synthuppbyggnaden är likadan som i mjukvarsynthen Nexus??!!! vilket inte känns så upphetsande pga av dom kraftiga begränsningar som nexus har. tacksam på svar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En wavetable har korta vågformer, typ en period, lagrade med små variationer som sen går att svepa emmellan.

Synthbasen i Franky Goes to Hollwoods relax skall vara gjord med PPG wavetable.

Den hår asså.

Å andra sidan kanske man bara menar samplade ljud.

Åke

Redigerat av ake
Link to comment
Dela på andra sajter

Waldorfs synthar hör till de som har mest/bäst möjligheter till att skruva fram egna ljud på! -Sjukt mycket modulationsmöjligheter, och wavetable'sarna innebär att man kan få fram ljud med massa "liv" i. Blofeld är dessutom inte bara en wavetablesynth, utan kan även ses som en VA-synth på steroider... 😮

Sjukt mycket synth för pengarna, om du frågar mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

ohh låter kanon de=) har lyssnat på ett par snuttar på youtube där dom går igenom olika presets i blofeld! låter riktigt smaskigt. kraftiga och aggressiva ljud. det gillar vi =P får nog bli en sådan känns de som! tror de skulle passa bra in i min musik. lr vad tror ni??

www.myspace.com/perkomusic

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...