Jump to content
Annons

Hjälp! Ingen kontakt med ljudkortet!


LejonLeo

Recommended Posts

Helt plötsligt får jag inget kontakt med mitt ljudkort, M-audio Projectmix (firewire). Kommer upp ett felmeddelende att datorn inte hittar ljudkortet. Jag köpte ny firewire sladd och hoppades att det var det som var problemet, men icke. Avinstallerat och ominstallerat drivrutinerna ett antal gånger. Samma skit. Ingen kontakt. Ljudkortet hittas inte. Någon som haft liknande problem, och allra helst - en eventuell lösning

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Läst felsökningsdelen i manualen? Kollat på deras hemsida? Maila dem?

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

M-audio tycks vara knepiga vad gäller firewire.

Kör du med pc eller mac?

Du har inte råkat "hotplugga" ditt kort, alltså stoppat i sladden när datorn är igång?

När du installerar kortet skall INTE sladden till kortet sitta i.

I mitt fw 410 så brukar det ibland hända att det tystnar, det löser jag igenom att byta frekvens i kortets kontrollpanel.

När jag först köpte kortet var det fel på just det exemplaret, kan vara så för dig med?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har PC och Windows XP. Är rädd att jag kan ha "hotkopplat" det i min frustration att få det att fungera. Ljudkortets knappar lyser och har sig så det är inte helt dött, men datorn hittar det som sagt inte

Redigerat av LejonLeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har PC och Windows XP. Är rädd att jag kan ha "hotkopplat" det i min frustration att få det att fungera. Ljudkortets knappar lyser och har sig så det är inte helt dött, men datorn hittar det som sagt inte

Är det hottpluggat så kan det ha pajjat tyvärr.

Men lyser den blå lampan konstant eller blinkar den?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

tjoho 🙂

nu är det igång igen.

Det var med största sannolikhet Windows Service Pack 3 som ställde till problem.

Efter att ha kopplat upp ljudkortet mot en mac och konstaterat att det fungerade

och sedan uppdaterat min dator med några uppdateringar från windows update (vet faktiskt inte vad det var jag ladda ner)

så gick det igång!!!!

lättad och glad

tack ni som brydde er

/Leo

nu ska här rattas!

post-4675-1240251594_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...